آغاز عملیات احیای ابنیه تاریخی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۳۰۳۰
آغاز عملیات احیای ابنیه تاریخی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات حفاظت و احیای ابنیه تاریخی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛جلیل جباری،  با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری بخشی از پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به عنوان باغ‌موزه تعریف شده است.

وی افزود: در این پادگان تعدادی بنای تاریخی وجود دارد که با بررسی‌های انجام شده واجد ارزش شناخته شدند که قابلیت تبدیل به موزه شدن را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: براین اساس این اداره‌کل برحسب وظیفه ذاتی و از محل اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال، مرمت و حفاظت از دو بنای تاریخی این پادگان را آغاز کرده است.

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، وی تصریح کرد: برای اجرای عملیات مرمت و احیای بناهای تاریخی اراضی لشکر ۶۴ ارومیه، در چندین ماه گذشته بارها مذاکرات و ملاقات‌های مختلفی با مسئولان ارتش و سایر مسئولان مربوطه انجام شده است.

جباری خاطرنشان کرد: در نهایت با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی مجوز لازم برای شروع عملیات مرمتی در پادگان لشکر ۶۴ ارومیه صادر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز