سلامت بیش از ۳۶هزار نوآموز آذربایجان غربی ارزیابی شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۵۹۵۲
سلامت بیش از ۳۶هزار نوآموز آذربایجان غربی ارزیابی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون ۳۶ هزار و ۳۱۶ نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از ۴ مرداد ماه به طور رسمی در استان آغاز ‌شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و به تعداد ۴۸ هزار نفر نیز نوبت دهی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خاطر نشان کرد: طرح سنجش در دو سطح اولیه و تخصصی انجام خواهد می شود.

وی افزود: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون ۳۶ هزار و ۳۱۶ نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد ۴۴۲۴ نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به نقش اجرای این طرح در موقعیت تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نوآموزان در قالب این طرح از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی ۴۵ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش شده تا تمهیدات لازم و شرایط مناسب برای حضور والدین و نوآموزان در این پایگاه  ها پیش بینی شده و روزانه فقط ۲۰ نو آموز  به فاصله های زمانی نیم ساعت نوبت دهی وارزیابی خواهند شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تا کنون ۴۱۶۸ مورد دانش آموز بصورت رایگان ارزیابی شده است که از این تعداد ۲۱۸۴ نفر دانش آموزان عشایری استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز