برگزاری جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان خوی

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۸:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۷۶۴۴
برگزاری جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان خوی
​جلسه کارگروه بررسی آب شرب شهرستان به ریاست سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان خوی و با حضور اعضای این کارگروه در اتاق جلسات فرمانداری خوی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی  ، امیر تیموری سرپرست فرمانداری شهرستان خوی در این جلسه به وضعیت منابع آبی شهرستان اشاره کرد و افزود: تنها راه تامین آب شهرستان از طریق منابع زیرزمینی میباشد و این درحالی است که سالانه بیش از 350 میلیون متر مکعب آب از دشت خوی خارج می شود که برای رسیدن به توسعه پایدار و تامین مصرف آب در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی علاوه بر صرفه جویی می توان با احداث سد از خروج آب های سطحی از دشت خوی جلوگیری شود.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی از انجام آزمایشات مختلف بر آب آشامیدنی مورد مصرف شهروندان خبر داد و افزود: آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب  روزانه در دو نوبت صبح و عصر اقدام به کلرسنجی در سطح شهر میکند و به صورت 6 ماهه منابع (چاه ها و چشمه ها)، مخازن سطح شهر و شبکه آب توسط آزمایشگاه آنالیز شیمیایی میشوند و درصورت داشتن پارامترهای خارج از رنج مجاز بهداشت جهانی از مدار خارج میشود.

یداله سلطانی با بیان اینکه 122 روستا در سطح شهرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب میباشند اظهار داشت: آماده هستیم برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی تمام روستاها تحت پوشش این شرکت قرار گیرند.

وی وضعیت کلرزنی در روستاها را مطلوب ارزیابی کرد و تصریح کرد این شرکت حتی در بحث گندزادیی به روستاهای غیر تحت پوشش نیز خدمات ارائه می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز