میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی هیچگونه مماشاتی با تخریب‌کنندگان آثار تاریخی نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۰:۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳۴
میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی هیچگونه مماشاتی با تخریب‌کنندگان آثار تاریخی نمی‌کند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: میراث فرهنگی در عمل به وظایف خویش بسیار جدی بوده و جلوی هرگونه تخریب بنا‌های تاریخی را خواهد گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در پاسخ به خواسته های اهالی روستا‌های برنجه، قزل قشلاق و فاقلو در شهرستان تکابگفت: در بحث حفاظت و نگهداری از بنا‌های تاریخی این اداره‌کل هیچگونه مماشاتی با متجاوزان به حریم آثار تاریخی نکرده و براساس قانون با این افراد نیز برخورد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های متولی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای صدور مجوز اکتشاف معادن ادامه داد: چنانچه میراث‌فرهنگی استان با فعالیت یک معدن در محدوده آثار تاریخی موافقت کند ابتدا تعهدات لازم مبنی بر لزوم رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی و عدم پیشروی به سمت آثار با ارزش تاریخی را دریافت کرده و سپس اعلام موافقت می‌کند و این اداره‌کل به هیچ وجه با عدم رعایت ضوابط مدارا نخواهد کرد.

پس از شنیدن خواسته‌های اهالی روستا‌های مذکور اظهار کرد: «این اداره‌کل در عمل به وظایف خویش بسیار جدی بوده و جلوی هرگونه تخریب بنا‌های تاریخی را خواهد گرفت.»

تعدادی از مردم اهالی روستا‌های برنجه، قزل قشلاق و فاقلو در شهرستان تکاب عصر دیروز با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار و خواسته‌های خویش را مطرح کردند.

اهالی این روستاها با توجه به وجود آثار و بنا‌های ارزشمندی  چون زندان برنجه، قرمزتپه، سنگر قزل قشلاق، قبرستان هزاره اول قبل از میلاد قالاباغی و آغ‌داغ در محدوده روستا‌های یاد شده  از صدور مجوز اکتشاف معدن در این منطقه و ایجاد یک جاده در مسیری غیر از مسیر رفت و آمد اهالی گلایه کردند.

مردم این منطقه ابراز داشتند: این جاده تنها با هدف انتقال مواد استخراجی از معادن ایجاد شده است که ساخت آن موجب تخریب آثار تاریخی منطقه و خشک شدن چشمه‌های آب چندین ساله روستا‌ها خواهد شد در حالی که پیش از این قرار بود در مسیری احداث شود که عبور و مرور را برای اهالی نیز آسان کند و باعث تخریب آثار تاریخی نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز