هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۱:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۰۵۳۵
هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی هشدار داد: با توجه به ارائه آموزش برای دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن شاد، شهروندان مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در این خصوص باشند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، با توجه به شرایط کنونی و برگزاری کلاس‌های درسی به صورت آنلاین، خانواده‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب و زمان‌بندی دقیق بر فعالیت کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند همراهی و هماهنگی والدین با سیستم آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش نه تنها باعث بالا رفتن سطح آموزش و یادگیری دانش‌آموزان می‌شود بلکه بهترین مانع برای جلوگیری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی علیه دانش‌آموزان است؛ لذا پلیس فتا از والدین محترم درخواست مینماید جهت مصون ماندن فرزندان خود از آسیب‌های فضای مجازی در هنگام استفاده از برنامه شاد با توجه به هشدار‌های پلیسی ذیل مد نظر قرار گیرد.

هشدار‌های پلیسی:
۱- برنامه‌هایی که از منابع ناشناس در گوشی نصب شده اند حذف گردند چرا که در صورت نصب برنامه شاد امکان آلودگی به بدافراز در برنامه‌های قبلا نصب شده متصور می‌باشد.

۲- والدین از نصب پروکسی، فیلترشکن از سوی دانش‌آموزان جلوگیری کنند چراکه نصب و اجرای این نرم‌افزار‌ها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتوا‌های نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان می‌شود.

۳-جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد توصیه می‌شود حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید.

۴- استفاده از پوشش اعلامی مدارس در آموزش مجازی اولین مرحله از حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان است.

۵- والدین باید بر زمان استفاده از اینترنت از سوی دانش‌آموزان نظارت ویژه داشته باشند و آموزش مجازی دروس نباید باعث این امر شود که تمام زمان دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری شود.

۶- توجه به تنظیمات حریم خصوصی و امنیت در برنامه شاد از گذر واژه مناسب و فعال سازی تائید دو مرحله‌ای انجام گردد.

۷-برای نصب اپلیکیشن یا سامانه شاد نیاز به پرداخت وجه نمی‌باشد در صورت هدایت به درگاه جعلی از ثبت اطلاعات فردی و بانکی خودداری گردد.

۸- خانواده‌ها دقت نمایند حضور کنترل نشده و استفاده زیاد از فضای مجازی علاوه بر آسیب‌های جسمانی، صدمات روحی و روانی مثل اعتیاد اینترنتی را در پی خواهد داشت.

۹- استفاده از ضد بدافزارها، سیم کارت کودک، رمزنگاری داده‌های مهم بر روی موبایل یا تبلیت دانش آموز و استفاده از بسته‌های اینترنت داخلی را از دیگر توصیه‌هایی برشمرد که می‌تواند به امنیت خانواده و دانش آموزان کمک کند.

۱۰-در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir مراجعه و موضوع را در قسمت گزارشات مردمی ثبت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز