فعالیت ۴۸ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در سطح آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۰۷:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۲۰۴۲
فعالیت ۴۸ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در سطح آذربایجان غربی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی فرصتی برای اشتغال مهندسین کشاورزی خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،امین آقایی در جلسه کمیته برنامه ریزی استقرار شبکه خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی و مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی افزود: این مراکز طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به منظور بالا بردن بهره وری و ارائه مشاوره مطلوب به جامعه هدف بر اساس نیاز منطقه و به صورت حداقل یک مرکز در هر دهستان راه اندازی می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، هدف از راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی در بخش کشاورزی را بالا بردن تخصص و افزایش بهره وری و حرکت به سمت کشاورزی نوین و از همه مهمتر فرصتی برای اشتغال مهندسین کشاورزی عنوان کرد.

او  بیان اینکه مراکز خدمات غیردولتی بازوی اجرایی، اداری و تخصصی دستگاه‌های دولتی و یاری دهنده کشاورزان در حوزه عمل هستند، اضافه کرد: تغییر فرایند کشاورزی سنتی به نوین و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با تشکیل مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان میسر می‌شود.

آقایی ارایه انواع خدمات تخصصی و عمومی مورد نیاز جامعه کشاورزی و روستایی، تهیه و عرضه دانش، اطلاعات و فن آوری‌های کشاورزی و اجرای قرارد‌های سهم بری دانش از تولید را از اهم حوزه فعالیت این مراکز عنوان کرد و ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۶۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند که این اعضا می‌توانند با داشتن پروانه اشتغال و صلاحیت از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام به اخذ مجوز و تاسیس مراکز خدمات غیردولتی بکنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۹۸۳ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در سطح کشور فعال است که اذربایجان غربی در حال حاضر با داشتن ۴۸ مرکز در رتبه ۷ کشوری از نظر توسعه مراکز خدمات غیر دولتی قرار دارد.

او با اشاره به نظام صدور مجوز مراکز خدمات غیردولتی و چالش‌ها و مشکلات موجود، اضافه کرد: این مراکز با دارا بودن نیروی فنی و متخصص در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، شیلات، دامپروری، آزمایشگاه، عرضه نهاده‌های کشاورزی و صدور مجوز‌ها در واحد تولیدی و. قادر به ارائه خدمات فنی مهندسی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین، تسهیل گری سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی و توسعه روستایی دولت، عمومیت بخشی کاربرد فن اوری‌های جدید کشاورزی، فراهم اوری دسترسی راحت کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ایی و در نهایت اشاعه دانش و فن اوری در محیط کشاورزی را از ضروریات تشکیل این مراکز در دهستان‌ها برشمرد.

آقایی گفت: موسسات و ارگان‌های دولتی و غیردولتی فقط مجاز به کارسپاری به اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌باشند که موفق به اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی شده‌اند و رعایت نکردن این امر مخالف قوانین و مقررات نظام مهندسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز