آذربایجان غربی ۴۹ روستای هدف گردشگری دارد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۸:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۷۴
آذربایجان غربی ۴۹ روستای هدف گردشگری دارد
مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت های موجود در روستاهای استان معرفی شوند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،جلیل جباری مدیرکل میراث ‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربیبا اشاره به اهمیت رونق گردشگری در روستاها اظهار کرد: سال‌های گذشته به دلیل کم توجهی به روستاها، پیشرفت و آبادانی کمتری نسبت به شهرها در این مکان‌ها ایجاد شده و همین موضوع موجب کاهش اشتغال و مهاجرت بی‌رویه به شهرها را در پی داشته است که برای جلوگیری از ادامه این روند باید رونق و اشتغال در روستاها ایجاد کرد.

وی افزود: از جمله اقداماتی که برای اشتغال‌زایی در روستاها می‌توان انجام داد رونق گردشگری در روستاها است که در این راستا با پرداخت تسهیلات و اعطای امتیازات به سرمایه‌گذاران می‌توان در توقف روند مهاجرت به شهرها کمک شایانی کرد.

جباری با اشاره به اینکه قرار گرفتن تعدادی از ابنیه تاریخی در روستاها به ظرفیت‌های گردشگری آن مکان‌ها اضافه کرده است، ادامه داد: بی‌شک احیا و مرمت این بناها همراه با ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی در اطراف این بناها نقش تاثیرگذاری در اشتغال روستایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به تعداد روستاهای هدف گردشگری استان افزود: ۴۹ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد که با احداث واحدهای بوم گردی و معرفی ظرفیتهای این روستاها، گردشگری  و به تبع آن اقتصاد این مناطق نیز رونق بیشتری می یابد.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی در روستاها و اعطای مجوز و پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های صنایع‌دستی نیز می‌تواند گامی دیگر در جهت اشتغال اهالی باشد.

جباری عنوان کرد:  باید به این نکته توجه داشت که موضوع مهم در ایجاد اشتغال روستایی در وهله نخست، معرفی ظرفیت آنها است و در همین راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان می‌تواند با تهیه فیلم، تیزر، پوستر و عکس با بخشدارها و دهیاری‌های روستاها همکاری کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با در اختیار داشتن چندین صفحه در فضای مجازی، پورتال و خبرگزاری میراث‌آریا، ظرفیت بالایی برای انتشار تولید محتواهای اهالی روستاها با هدف شناساندن آنها دارد.

وی گفت: شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی، نصب تابلوهای معرفی چهار روستای واقع در بخش نازلوی شمالی، شناسایی انجمن‌های مردم‌نهاد منطقه، مذاکره با مسئولان صندوق‌های اعتباری محلی، در اختیار گذاشتن بازارچه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان واقع در میدان ایالت ارومیه به کشاورزان برای فروش محصولات تولیدی، راه‌اندازی خانه گردشگری روستایی و برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی در روستاها از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای توسعه گردشگری روستایی می‌تواند باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز