استفاده از پایبند الکترونیک برای۲۱۳ نفر از مجرمان در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۳۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۸۲۲۴
استفاده از پایبند الکترونیک برای۲۱۳ نفر از مجرمان در آذربایجان غربی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سال جاری برای ۲۱۳ نفر از مجرمان، پایبند الکترونیک استفاده شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه شورای معاونان دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در  سال جاری برای ۲۱۳ نفر از مجرمان، پایبند الکترونیک استفاده شده است ، اظهار کرد: همچنین ۶۳ نفر مشمول عفو شده و از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۷۴ فقره مجازات جایگزین در این استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد.

گروسی ادامه داد: ۹ هزار و ۸۳۱ فقره تاسیسات ارفاقی برای محکومان در محاکم این استان مورد استفاده قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: استفاده از احکام جایگزین به معنی کاهش هزینه‌های نگهداری زندانیان، جلوگیری از آلوده‌تر شدن بعضی محکومان در کنار سابقه‌دارها، پیشگیری از وقوع جرم به صورت غیرمستقیم و همچنین حمایت قضایی و قانونی از خانواده‌های بی‌سرپرست است.

او  تاکید کرد: کاهش وقت رسیدگی‌ها و همچنین کاهش پرونده‌های موجود مهمترین هدف این نهاد است و باید آمار پرونده‌های مختومه را نسبت به آمار پرونده‌های موجود کاهش دهیم.

جلسه شورای معاونان با بیان نکته نظرات مسوولان قضایی استان به کار خود ادامه داد و حاضران هر کدام در باب موضوعات و دستورات جلسه به بیان دیگاه خود و ارائه نظر پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز