ارزش هر تن کالای صادراتی آذربایجان غربی به ۱.۶ هزار دلار

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۰۹۳۹
ارزش هر تن کالای صادراتی آذربایجان غربی به ۱.۶ هزار دلار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:ارزش هر تن کالای صادراتی استان از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: میانگین ارزش کالا‌های صادراتی از استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

بابایی افزود: این افزایش ۳۵۰ دلاری به ازای هر تن نشان دهنده افزایش ارزش افزوده اقلام صادراتی از آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: کنسانتره میوه، محصولات لبنی، میوه، انوان نان، لوازم خانگی، ظروف، فرش دست‌باف، مواد معدنی، سنگ معدنی، پوشاک و انواع روغن موتور از جمله محصولات صادر شده به کشور‌های خارجی است.

بابایی ادامه داد: این میزان اقلام به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، آلمان، اوکران، قرقیزستان، چین، قطر و گرجستان صادر شده است.

آذربایجان غربی بیشترین صادرات خود را از سه مرز سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو به ترکیه و البته تمرچین پیرانشهر به شمال عراق دارد که آمار مربوط به این مرز‌ها نیز توسعه صادرات را از این استان تایید می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز