استاندار آذربایجان غربی:

کاهش بیماری کرونا در گرو اجرای دقیق محدودیت هاست

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۴۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۱۵۷۹
کاهش بیماری کرونا در گرو اجرای دقیق محدودیت هاست
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای کنترل سیر صعودی بیماری کرونا محدودیت های ویژه ای اجرایی شده است گفت: در صورتی که فرمانداران و دستگاه های مسئول بر اجرای دقیق این محدودیت ها نظارت جدی نداشته باشند روند بیماری غیرقابل کنترل خواهد بود.
به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در هفتاد و سومین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: عملکرد فرمانداران در اجرای دقیق محدودیت ها رصد می شود و در صورت تداوم کم کاری تدابیر ویژه ای اتخاذ می شود.

وی با انتقاد از عملکرد سلیقه ای برخی مدیران دستگاه های اجرایی در اجرای دورکاری کارکنان گفت: مدیران در اجرای ۳۰ تا ۵۰ درصدی کارکنان نباید مقاومت کنند و موظف به اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا هستند

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص برای کنترل کرونا را افزایش نمونه گیری ها توسط دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: با افزایش نمونه گیری ها بیماران سریع تر شناسایی و روند شیوع بیماری سریع تر قطع می شود.

شهریاری گفت: روند افزایشی بیماری کرونا در استان بیانگر عدم اجرای درست دستور العمل های بهداشتی است.فرمانداران و دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی ادامه داد: نانوایی ها، ادارات و آرامستان ها سه مکانی هستند که کمترین میزان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: علیرغم اینکه همه دلداگان اهل بیت مشتاق عزاداری هستند متاسفانه به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا مراسمات عزاداری باید بصورت مجازی و بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما باشد و مدیران خراسان رضوی نیز اعلام کرده اند حاضر به پذیرش عزاداران در این مناسبت ها نیستند.

شهریاری افزود: تردد مبتلایان به کرونا که در منزل دوران قرنطینه را سپری می کنند در سطح جامعه غیرقانونی است و دانشگاه علوم پزشکی باید بر روند درمان این افراد در منازل نظارت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۴۰درصد رسیده و این زنگ هشداری جدی است.

نظر شما