استاندار آذربایجان غربی در جلسه امضای تفاهم نامه تامین اشتغال و مسکن ایثارگران عنوان نموود

همه مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۲:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۳۱۹۲
همه مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه مسئولان است و آنان به گردن همه ما حق دارند گفت: همه مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم. هر چه داریم به برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام گرفت، اشتغال را مشکل اصلی این قشر از جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در قبال بیکاری فرزندان شهدا اقدام خاصی انجام نگرفته است. در مدیریت جدید بنیاد شهید اتفاقات خوبی در اجرای برنامه ششم توسعه برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار نفر بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد گفت: ۳ هزار نفر از این تعداد را فرزندان شهدا تشکیل می دهند که یکی از دلایل کم توجهی به بحث اشتغال بی توجهی به سرمایه گذاری های کلان و بزرگ در استان بوده است.

استاندار آذربایجان غربی بررسی مجدد پرونده های پزشکی جانبازان، توجه به برنامه های سیاحتی و فرهنگی برای جانبازان و خانواده‌های آنان و سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر را نیز خواستار شد و افزود: آذربایجان غربی ظرفیت های ویژه ای در معادن، کشاورزی و صنایع پایین دست پتروشیمی دارد که با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر می توان اشتغال مناسبی را برای خانواده شهدا ایجاد کرد.

شهریاری به وضعیت جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان سردشتی نسبت به درصدهای جانبازی و لزوم بازنگری در این خصوص گلایه دارند و می طلبد برای بهبود وضعیت این عزیزان اقدام ویژه ای انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: برای ساخت مجتمع خدمات رفاهی و فرهنگی ایثارگران استان نیز آمادگی داریم.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه برجسته آذربایجان غربی در دفاع مقدس تاکید کرد: این استان هر ساله میزبان کاروانهای راهیان نور است که برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می طلبد اعتبارات ویژه فرهنگی به این امر اختصاص یابد.

52ce215b-8611-4778-a128-dc02a1016516

در این مراسم تفاهمنامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی و ایجاد ۲۳۰۰ فرصت شغلی برای خانواده شهدا و ایثارگران به امضا رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز