تولید بیش از ۱۶هزار تن کشمش در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۰:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۸۶۹۵
تولید بیش از ۱۶هزار تن کشمش در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۶۰۰۰ تُن کشمش در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۶۰۰۰ تُن کشمش در استان تولید شد.

رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در سال جاری از ۶۵ هزار تُن انگور تولیدی در استان ۱۶ هزار تن به کشمش تیز آبی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری  ۱۰۱۳هکتار از باغات  غیر بارور و ۲۰هزار و ۷۹۵ هکتار از باغات بارور استان زیر کشت انگور بوده ، تصریح کرد: طبق آمار در سال جاری در مجموع از باغات استان ۲۶۵ هزار و ۸۸ تن انگور برداشت شد که ۲۰۴هزار و ۸۷تن مربوط به باغات دیم و ۲۴۴هزار  و ۶۰۱ تن مربوط به باغات بارور است.

جلیلی با تاکید بر اینکه ۴۰ هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب سردخانه های در داخل استان برای صادرات و تازه خوری شده است، اظهار کرد: ۷۵ هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب صنایع در داخل استان و مصارف خانگی از جمله شیره  و کشمش آفتابی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان همواره در تولید انگور و کشمش جز رتبه های اول تا پنجم کشوری بوده و طرفداران بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد، یاد آورشد: ۸۵ هزارتن از انگور تولیدی استان به خارج از استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت کشمش برای توسعه صادرات این محصول امری مهم است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشمش آذربایجان غربی سنتی بودن شیوه‌های خشک کنی و به تبع آن افت کیفیت محصول تولید شده است هر چند واحدهای فراوری کشمش و سبزه در استان وجود دارد ولی بیشتر مردم به شیوه سنتی اقدام به خشک کردن کشمش وسبزه می کنند که باعث پایین آوردن کیفیت محصول می شود.

جلیلی درخصوص قیمت محصول انگور و کشمش اعلام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز افزود: طبق اعلام قبلی قیمت محصول جذب شده به صنایع بین ۳۰تا ۴۰ هزار ریال ، قیمت محصول جذب شده به تولید کشمش بین ۵۰ تا ۴۰ هزار ریال و قیمت محصول صادراتی و تازه خوری سردخانه ۲۵۰ تا ۱۰۰هزار ریال است.

نظر شما
پرونده ویژه