اختصاص دو دستگاه سی‌تی‌اسکن به مراکز درمانی میاندوآب‌

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۱:۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۹۳۴۹
اختصاص دو دستگاه سی‌تی‌اسکن به مراکز درمانی میاندوآب‌
فرماندار میاندوآب‌ گفت: ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن برای نصب در مراکز درمانی این شهرستان تامین شده و در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار میاندوآب‌ گفت: ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن برای نصب در مراکز درمانی این شهرستان تامین شده و در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

حسام شیرازه محبت روز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در میاندوآب اظهار داشت: همچنین آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آن‌ پس از ارومیه، میاندوآب‌ دومین شهرستان دارای تست کرونا در آذربایجان‌غربی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از این پس به تست‌های مربوط به کرونا در کوتاه‌ترین زمان جواب داده خواهد شد، افزود: در شرایط بحرانی بیماری مهمترین مشکل بی‌تفاوتی برخی از شهروندان است که با عادی‌انگاری شرایط و حضور در مراسم‌های عزا و عروسی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میادین میوه و تره‌بار و همچنین عدم تمکین مدیران بازارهای دواب به مصوبات ستاد مقابله با کرونا کل جامعه را با مشکل مواجه ساخته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه عبور از این شرایط نیازمند همدلی و هم‌افزایی میان تمامی آحاد جامعه است، بیان کرد: منویات مقام معظم رهبری در بحث نقد شرایط، فصل الخطاب است و مسوولان نظام انتقادپذیر هستند ولی اینکه نقد به دور از هرگونه اهانت صورت پذیرد، ارزشمند است. 

فرماندار میاندوآب‌ گفت: در بحث حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در پی شیوع کرونا، در میاندوآب تاکنون ۱۳ هزار بسته کمک معیشتی توزیع شده و به بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد آسیب دیده به مبلغ بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده‌است.

شیرازه محبت، با بیان اینکه همچنین ۵۰ دستگاه تبلت دانش‌آموزی از سوی خیران فرهنگی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان کم‌بضاعت قرار داده شده، افزود: همچنین راه‌اندازی خط تولید ماسک به ظرفیت ۶ هزار عدد در روز طی روزهای آتی و نیز گندزدایی معابر و اماکن عمومی تنها بخشی از فعالیت‌های ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۰۶ مرکز بهداشت، ۱۶ پایگاه سلامت، ۳۶۵ تخت بیمارستانی، ۳۲ تخت آی سی یو با ۶۸ پزشک متخصص در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند که آمار قابل توجه و درخور تحسینی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ نیز در این جلسه گفت: در روزهای گذشته از برگزاری ۳۴ مورد مراسم مربوط به عروسی و مجلس ترحیم در این شهرستان ممانعت شده‌است.

سهراب حیدری با بیان اینکه از این تعداد ۲۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است، افزود: وضعیت میاندوآب‌ از نظر شیوع بیماری کرونا قرمز است و برخی از شهرستان‌های استان و شهرهای همجوار از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و شرایط کاملا بحرانی دارند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۴۷۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و از این تعداد نیز ۱۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: درصد مبتلایان به کرونا بین زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد و ساکنان شهری با ۸۰ درصد نسبت به روستائیان پیش تاز مبتلا به این بیماری در میاندوآب هستند.

نظر شما
پرونده ویژه