تسهیل تکالیف مالیاتی فعالین اقتصادی در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۲۶۲۱
تسهیل تکالیف مالیاتی فعالین اقتصادی در آذربایجان غربی
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از رفع محدودیت مرحله ۴۵ ثبت نام کد اقتصادی و عدم صدور کد اقتصادی ۱۲ رقمی با پیش شماره ۴۱۱ برای مؤدیان مالیاتی خبر داد و افزود: کلیه مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیک برای مؤدیان جدید غیر حضوری است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،حسن کوماسی مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اصلاحیه مواد فصل دوم آئین نامه اجرایی موضوع تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم گفت: محدودیت مرحله ۴۵ ثبت نام کد اقتصادی برای انجام تکالیف قانونی مؤدیان مالیاتی و بازدید میدانی مورد نیاز این مرحله حذف شده است و تمام مراحل غیر حضوری صورت می گیرد لذا مؤدیان جدید برای ثبت نام نیازی به حضور در ادارات مالیاتی ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از این اقدامات، آسان سازی زمینه کسب و کار برای فعالین اقتصادی و کاهش مراجعات حضوری آنها به ادارات مالیاتی است در شرایط بیماری کرونا است، افزود: در این چارچوب شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی برای اشخاص حقوقی در نظام مالیاتی کشور محسوب می شود.

 کوماسی در خصوص اشخاص حقیقی و اشخاص موضوع ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم هم گفت: سازمان امور مالیاتی برای این اشخاص پس از ثبت نام مؤدی در نظام مالیاتی، شماره اقتصادی بر مبنای شناسه یا شماره ملی شخص صادر و ابلاغ می کند.

وی همچنین با بیان اینکه شماره اقتصادی اشخاص حقوقی با پیش شماره ۴۱۱ نیز حذف شده  و به جای آن شناسه ملی برای اشخاص حقوقی جایگزین شده است، اظهار کرد: اشخاصی که از ۲۲ اردیبهشت سال جاری اقدام به ثبت نام در نظام مالیاتی می کنند نیازی به اخذ کد اقتصادی با پیش شماره ۴۱۱ ندارند.

نظر شما