آغاز افزایش تراز دریاچه ارومیه

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۰۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۳۵۶۹
آغاز افزایش تراز دریاچه ارومیه
رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر، یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۱۷ سانتی‌متر است که با آغاز بارش‌های پاییزه و اجرای برنامه‌های انتقال آب به زودی شاهد آغاز روند افزایش تراز آن خواهیم بود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،فرهاد سرخوش رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اعلام اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم‌اکنون به ۲ هزار و ۷۲۳ کیلومتر مربع رسیده، اظهار داشت: تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

وی با اشاره اینکه حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و هشت میلیون مترمکعب رسیده، افزود: دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است و از خردادماه سال جاری هیچ آبی وارد آن نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آغاز کاهش نسبی دمای هوا در منطقه، گفت: از اواخر آبان ماه شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق‌آبه آن خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود:  طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه نیز دی ماه امسال همزمان با سفر رییس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز