کیفیت هوای ارومیه ناسالم شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۲۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۳۵۷۸
کیفیت هوای ارومیه ناسالم شد
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت:کیفیت هوای ارومیه برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،سعید موسوی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه با شاخص ۲۴ ساعته برابر با ۱۰۹ و در حد ناسالم برای گروه‌های حساس شده است.

موسوی  علت این موضوع را وارونگی و افزایش دی اکسید گوگرد در هوای ارومیه بیان کرد و افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه افزایش سوخت‌های فسیلی و سوخت‌های خانگی و در پی آن بارش باران و کاهش دما علت اصلی این آلایندگی است.

او با بیان اینکه کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، ادامه داد: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها نیز باید توسط شهروندان رعایت شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا موثر است.

او تاکید کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری هم لازم است رعایت شود.

موسوی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد..

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز