دسترسی هزار و ۸۵۰ روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت روستایی

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۳۵۹۰
دسترسی هزار و ۸۵۰ روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت روستایی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خدمت اینترنت پرسرعت در روستاهای استان تا پیش از دولت تدبیر و امید ارائه نمی‌شد، گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۵۰ روستای این استان به شبکه اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی پیدا کرده‌است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی افزود: در صورت تامین تجهیزات، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی شامل ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهرمند می‌شود.

وی ادامه داد: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به ۲ سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی  گفت: توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، که در حال حاضر حدود این برنامه در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است.

وی با اشاره به ظریف نفوذ تلفن همراه در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتورها در این استان ١٣٠ درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز