تحقق ۵۹ درصدی کشت گندم پاییزه در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۳۵۹۳
تحقق ۵۹ درصدی کشت گندم پاییزه در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از تحقق ۵۹ درصدی کشت گندم پاییزه در استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت تاریخ کشت مناسب غلات پاییزه از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار بوده و این تاریخ کشت با توجه به اقلیم هر منطقه متفاوت است، اظهار کرد: کشاورزان حتما باید به توصیه مراکز جهاد کشاورزی درخصوص رعایت زمان کشت و استفاده از بذور اصلاح شده توجه نمایند و حتما پس از کشت غلات آبی باید آبیاری انجام پذیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: بیش از ۱۰ هزار تن بذر گندم اصلاح شده از آغاز کشت پاییزه تاکنون در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است.

جلیلی بیان کرد: برنامه ابلاغی امسال برای کشت گندم آبی ۸۹ هزار و ۶۵۰ هکتار است که ۶۳ هزار هکتار تاکنون کشت شده که بیش از ۷۰ درصد برنامه ابلاغی محقق شده است و ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: در زمینه کشت گندم دیم نیز ۲۸۹ هزار هکتار سطح ابلاغی است که ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشت و ۵۵ درصد از برنامه ابلاغی تاکنون محقق شده است و در مجموع ۵۹ درصد برنامه ابلاغی در اراضی دیم و آبی استان تحقق یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

جلیلی با اشاره به کشت جو پاییزه در استان گفت: بیش از ۳۰۰ تن انواع بذر جو اعم از آبی و دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌است تا در سطح ابلاغی امسال برای کشت جو که ۵۵ هزار هکتار تعیین شده است کشت انجام گیرد که، تاکنون ۲۰ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی، معادل ۳۶ درصد تحقق یافته است.

او اضافه کرد: رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، در افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح نیز موثر است.

جلیلی افزود: انتخاب بذر مناسب وبا توجه به کیفیت و پتانسل خاک مزرعه و درکنار آن، استفاده از زمان طلایی کشت، دو عامل بسیار موثر در افزایش تولید محصول و پیشگیری از آفات و بیماری‌های آن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز