بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان بالای ۲۰۰ نفر است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۶۰۶۵
بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان بالای ۲۰۰ نفر است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی استان به خاطر ابتلا به بیماری کرونا گفت: تعداد بستری‌های روزانه طی سه هفته متوالی گذشته همچنان بالای ۲۰۰ نفر است که این امر موجب خستگی بیش از حد کادر درمانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جواد آقازاده  افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۹۰ نفر به خاطر ابتلا به بیماری حاد تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به بیماری حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به هزار و ۶۶۱ نفر رسیده که از این تعداد ۹۶۵ نفر مشکوک و ۶۹۶ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۲۹۸ نفر است که از این تعداد، ۱۰۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به افزایش ۲۳ نفری تعداد فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: علاوه بر آن، آزمایش ۱۲ نفر که طی روزهای گذشته فوت کرده بودند، مثبت اعلام شده که با احتساب آنها تعداد کل فوت‌شدگان در استان به ۲ ‌هزار و ۱۸۸ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: از کل فوت شدگان ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر در ارومیه و ۱۸ نفر دیگر در ۱۱ شهرستان دیگر استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: با وجود تداوم روند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی، همچنان شاهد بی‌توجهی عده زیادی در این خصوص هستیم که می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شود.

نظر شما