استاندار آذربایجان‌غربی: برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده باشید

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۶:۳۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۱۱۲۹
استاندار آذربایجان‌غربی: برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده باشید
استاندار آذربایجان غربی در دستوری ویژه به فرمانداران و دستگاه های اجرائی ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه از جمله اطلاع رسانی بموقع و پیش بینی های سریع و دقیق، لایروبی رودخانه ها و هدایت و جمع آوری آبهای سطحی، آمادگی ناوگان امدادی و خدمات رسان برای وقوع سیلاب های احتمالی را نیز بسیار حائز اهمیت دانست.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در این دستور ویژه با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحدهای متولی در آذربایجان غربی بویژه در بحث مدیریت ریسک سیل تاکید کرد: ضرورت پیش بینی های سریع و دقیق با توجه به وقوع سیل های خسارت بار در نقاط مختلف کشور و احتمال تکرار در این استان ضرورتی مهم و حیاتی است. سازمان هواشناسی در این زمینه مسئولیت خطیری دارد.

وی افزود: لایروبی رودخانه ها بویژه رودخانه های پرخطر، هدایت و جمع آوری آبهای سطحی در شهرها باید در دستور کار مسئولین آب منطقه ای و شهرداری ها قرار بگیرد تا در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی های احتمالی بتوان با کمترین خسارت بر آن فائق آمد.

استاندار آذربایجان غربی بسیج تمامی امکانات شهرستانی، رصد و پایش امکانات و ظرفیت ها و ایجاد هم افزایی برای موقع بحران و برگزاری جلسات مدیریت پاسخ در عملیات را از جمله وظایف مهم فرمانداران دانست و افزود: فرمانداران موظف هستند با استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت عمومی نسبت به تقویت آمادگی ها اقدام نمایند. در صورت کوتاهی و سهل انگاری با خاطیان بطور قطع برخورد می شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: به موازات تقویت آمادگی ها باید با استفاده از توانمندی سازمان های مردم نهاد و هلال احمر نسبت به آگاهسازی ساکنان روستایی و افرادی که در مناطق پرخطر زندگی می کنند اقدام نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز