مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی‎:‎

تا پایان امسال ‏‏۹۰ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار می شوند‎

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۲:۳۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۶۶۶۱
تا پایان امسال ‏‏۹۰ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار می شوند‎
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تا پایان امسال ‏‏۹۰ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار می شوند. ‎

به گزارش برنا آذربایجان غربی، هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز  در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح کاداستر و سنددار کردن ‌اراضی ملی استان در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد، افزود: از دو میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی استان تا انتهای ‌امسال بیش از ۹۰ درصد از اراضی به میزان دو میلیون و ۴۷۵ هزار هکتار کاداستر یا حدنگاری می‌شود.

او افزود: تا پایان سال گذشته تنها ۵۴۰ هزار هکتار تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفته بود که در ۹ ماهه امسال این میزان با افزایش یک میلیون ‌و ۶۴۰ هزار هکتار به دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است‎. 

قاسمی با اعلام اینکه   آذربایجان غربی امسال در زمینه اجرای طرح کاداستر در رتبه برتر کشوری قرار دارد، افزود: در حال حاضر طرح کاداستر اراضی ملی در شهرستان‌های سلماس و چالدران خاتمه یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه دا: ‌امسال جشن انفال در ۱۰ شهرستان سلماس، چالدران، مهاباد، شوط، پلدشت، بوکان، میاندوآب، مهاباد، چایپاره و شاهین دژ با اتمام ‌طرح کاداستر برگزار می‌شود‎. 

او با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر، مانعی جدی و مطمئن برای جلوگیری از تصرف و ‌تخریب اراضی ملی خواهد بود،کم شدن اطاله دادرسی، امینت سرمایه گذاری، صیانت از اراضی ملی، ‌دسترسی آسان و سهل به نقشه اراضی ملی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: تمامی اسناد مالکیت اراضی ملی را با تعیین حدود ‌دقیق استخراج و سند تک برگی برای آن‌ها صادر کنیم‎.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از اجرای طرح آبخیزداری در ۲۴۰ هزار هکتار از مراتع استان تا دی ماه ‌سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تا پایان سال جاری باید به ۲۶۰ هزار هکتار برسد که با رویکرد تاکید بر کشت گیاهان ‌دارویی در دست اجرا است‎.

قاسمی در خصوص جذب همیاران طبیعت در استان نیز گفت: هم اکنون در کشور ۳۲ هزار همیار طبیعت جذب سامانه همیار شده ‌اند که استان با ۱۲ هزار و ۱۷۴ نفر رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است‎. ‎

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی جلوگیری از تخریب اراضی ملی و مرتعی، صیانت از منابع خدادادی به ‌همراه حفاظت از جنگل‌ها و نیز فرهنگ سازی در بین مردم برای مشارکت در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی را از مهمترین ‌رویکرد جذب همیار طبیعت برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز