٢٨٠ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی آذربایجان‌غربی هزینه شد

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۳:۲۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۲۹۴۸
٢٨٠ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی آذربایجان‌غربی هزینه شد
سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد طی امسال برای درمان بیماران کرونایی در سطح استان ٢٨٠ میلیارد ریال هزینه کرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فریده جعفری افزود: به طور میانگین ماهانه ۴٠ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است.

وی بیان کرد: این هزینه برای ٩٠٠ پرونده بستری درماه پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به نحوه هزینه‌های پرداختی بیماران کرونایی اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

جعفری تاکید کرد: هزینه درمان هر بیمار کرونایی بر اساس محاسبه کشوری بیش از ۴۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: بیماران کرونایی فاقد دفترچه بیمه‌ای می‌توانند طی ۲۴ ساعت صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به ۶۷ مرکز پیشخوان آذربایجان‌غربی صاحب دفترچه بیمه سلامت شوند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به مجموع هزینه‌کردهای این نهاد بیمه‌گر طی امسال، گفت: طی امسال ماهانه این نهاد بیمه ۵۴٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

جعفری تاکید کرد: هیچ مشکلی از نظر اعتبار و پرداختی وجود ندارد و سعی می‌شود تا پرداخت‌های این سازمان بیمه‌ای به موسسه‌های طرف قرارداد به روز باشد.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود ٢ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز