انجام ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان‌غربی در ۴۸ شهر آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۱۲:۵۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۰۲۵۸
انجام ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان‌غربی در ۴۸ شهر آذربایجان غربی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور، از صبح امروز در استان آغاز شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی مصطفوی افزود: این عملیات تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ٢۶ اسفندماه جاری به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی، فقط انتخابات داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی انجام می گیرد و زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در روستاها، نیمه دوم فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۸ شهر در استان وجود دارد که داوطلبان عضویت در شورای آنها تا سه شنبه هفته آینده باید ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مصطفوی گفت: تدابیر لازم برای ثبت نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اندیشیده شده و کاندیداها می توانند با نصب نرم افزار معرفی شده توسط وزارت کشور در گوشی تلفن همراه یا رایانه شخصی در این انتخابات ثبت نام کرده و تنها برای تایید نهایی ثبت نام در فرمانداری ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ١۴٠٠ آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴٠٠ به مدت ۷ روز ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مدارک لازم و ارائه شده در اطلاعیه وزارت کشور را به همراه داشته باشند، بیان کرد: در مرحله نخست، داوطلبان از طریق اپلیکیشن معرفی شده از سوی وزارت کشور که در سایت این وزارتخانه وجود دارد، ثبت نام کنند و در صورت مهیا نبودن شرایط می توانند با استفاده از رایانه های شخصی یا دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پس از ثبت نام اولیه و برای اطمینان از پذیرش ثبت نام، کد رهگیری دریافت خواهند کرد که در آن صورت، تکمیل بودن مدارک تایید شده است.

مصطفوی گفت: شهرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار نفر شامل فقط شهر ارومیه ۱۱ عضو اصلی، شهرهای دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شامل فقط شهر خوی ۹ عضو اصلی، شهرهای دارای جمعیت بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شامل بوکان، مهاباد، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر و نقده، هفت عضو اصلی و مابقی شهرها که زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند شامل شهرهایی نظیر تکاب، شاهین دژ، ماکو، سردشت، اشنویه، شوط، قره ضیاء الدین، چالدران، پلدشت و شهرهای کوچک تر از آنها در شمال و جنوب استان، پنج عضو اصلی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: طبق قانون انتخابات، استانداران، معاونان و مشاوران استانداران، فرمانداران و معاونان، شهرداران و معاونان آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل، معاونان ادارات کل، دادستان ها، دادیاران، بازپرس ها، قضات، روسای دانشگاه های دولتی و غیردولتی، روسای بانک ها، روسا و اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی، نظام پزشکی، نظام مهندسی کشاورزی، نظام پرستاری و سرپرست ها  و روسا و معاونان شرکت های دولتی، نهادها و موسسات دولتی که از بودجه دولتی استفاده می کنند، امکان ثبت نام ندارند مگر اینکه استعفا داده و مورد موافقت مافوق آنان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل ۲۵ سال سن  شامل متولدان سال ۱۳۷۴ به قبل، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن در روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار، مدرک دیپلم در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار، مدرک فوق دیپلم و بالاتر در شهرهای دارای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس و بالاتر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر به همراه گواهی عدم سوء پیشینه با مدت حداکثر سه ماه و همچنین کارت پایان خدمت برای مردان، ضرورت های ثبت نام در انتخابات شوراهاست.

وی اظهار کرد: برای اخذ آرای مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی، سه هزار و ۵۱۲ شعبه و برای انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲ هزار رو ۹۶۲ شعبه اخذ رای در استان  پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ نقطه و شوراهای اسلامی روستا در ۲ هزار و ۱۷۲ نقطه استان برگزار می‌شود.

نظر شما