افزایش هفت برابری شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۵:۳۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۲۲۷۱
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از افزایش هفت برابری شرکت‌های دانش بنیان استان در دولت تدبیر و امید خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی‌محمد نیکبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به هفت برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان استان، گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ شرکت فناور با اشتغال ۶۴۰ نفر در پارک علم و فناوری استان فعال هستند ضمن اینکه ۳۴ شرکت دانش‌بنیان نیز استان فعالیت دارند.

وی میزان درآمد این شرکت‌ها در سال جاری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اضافه کرد : از سال آینده، صندوق پژوهش فن‌آور به عنوان یک صندوق ریسک پذیر برای استفاده شرکت‌های مستقر در استان فعال خواهدشد.

نیکبخت اضافه کرد: در پارک‌های علم و فنآوری قوانین مناطق آزاد حاکم است و در تلاش هستیم با رایزنی‌های انجام شده در سال آینده با حل مشکل قرار گرفتن بخشی از جاده قدیم روستایی در پارک، این پارک را محصور و انبار اختصاصی گمرک را در این منطقه مستقر کنیم.

نیکبخت با اعلام اینکه در راستای تخصصی کردن فعالیت شرکت‌های فناور و مشخص کردن محل معین برای هر حوزه فعالیت مرکز نوآوری امنیت اطلاعات شهر هوشمند نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده، ادامه داد: این ساختمان در زمینی به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث و برای اجرای آن بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، هم‌اکنون  ۴۰ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارند که حدود ۵۰۰۰ شرکت دانش بنیان در این پارک‌ها فعالیت می‌کنند.

نیکبخت خاطر نشان کرد: در راستای تسهیل در ترخیص کالاهای واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری از گمرکات، مقرر شده با محصور شدن محوطه‌ی پارک که به دلیل گذر جاده قدیمی روستای پایین‌دست پارک باز است، انبار گمرکی در محوطه پارک ایجاد شود تا نسبت به تسهیل در ترخیص کالاهای وارداتی واحدها اقدام گردد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بهمن ماه امسال منظومه‌ی فضایی اروم ست رونمایی شد. مقرر هست اولین ماهواره خصوصی مخابراتی کشور، توسط کنسرسیومی که بخشی از آن توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی است، طراحی و ساخته می‌شود که بخش طراحی نرم افزاری این ماهواره با آذربایجان‌غربی است. ماهواره اروم ست، با بالاترین رزولوشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار اعتبار ساخته شده و در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه تر است.

وی در خاتمه گفت: برگزاری اولین رویداد "روشا" در زمینه کرونا و استقرار اولین دفتر pmo یا دفتر مدیریت پروژه در میان پارک علم و فناوری کشور در پارک  آذربایجان‌غربی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز