وزیر آموزش و پرورش:

محیط شبکه شاد امن و سالم است

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۱۹۶۴
محیط شبکه شاد امن و سالم است
وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به آذربایجان غربی بار دیگر در خصوص شبکه شاد تاکید کرد هم اکنون محیط شبکه شاد کاملا امن و سالم است و افراد با هویت‌های معلوم دراین شبکه فعال هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،محسن حاجی میرزایی، روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه افزود: تمام دروس پایه ها و فعالیهای اخلاقی و قرآنی در این شبکه پیش بینی شده و صدها هزار کانال روی این موضوعات در کشور کار می‌کند.

حاجی میرزایی افزود: بسیار نگران بودیم دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها در ارتباط باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل و یا عدم دسترسی به شبکه شاد، پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را بررسی کردیم و در این بررسی(سه دهم درصد) دانش اموزان در شبکه حضور نداشتند که تاکید به حضور و پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه مدرسه کارش فقط اموزش نیست و بلکه اجتماعی شدن است گفت: ما یک کار در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام دادیم و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز کشور را ارزیابی کردیم که ۳۰ درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند و هدفگذاری بر بهبودشان شد.

حاجی میرزایی افزود: اواخر اسفند ۱۳۹۹ دوباره شاخص های ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان کار ویژه ای کردند، بیان کرد: هنوز جامعه نسبت به عظمت کار معلمان نیاز به توجه و اطلاع رسانی است، چرا که در این ایام به صورت تمام وقت معلمان درگیر آموزش شدند.

نظر شما