واگذاری بیش از ۶ هزار انشعاب آب و فاضلاب در شهرستان خوی

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۳:۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۲۸۲۷
واگذاری بیش از ۶ هزار انشعاب آب و فاضلاب در شهرستان خوی
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: در سال گذشته ، ۶ هزار و ۳۸۶ فقره انشعاب آب و فاضلاب در این شهرستان واگذار شده که ۴۴ درصد آنها را انشعاب‌ فاضلاب و ۵۶ درصد را انشعاب آب تشکیل می‌دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،یداله سلطانی افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۵۴ انشعاب فاضلاب به مشترکان واگذار شده و یک هزار و ۸۶۳ فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.

وی تعداد کل انشعاب های فاضلاب در شهر خوی را حدود ۴۴ هزار و ۳۲۳ فقره اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد شهر خوی تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد. 

سلطانی اظهار داشت: رویکرد آب و فاضلاب خوی تشویق مردم به استفاده از شبکه مدرن فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت با اشاره به واگذاری بیش از ۳ هزار و ۶۳۲ انشعاب آب سال ۹۹ بیان کرد: ۸۹۶  فقره انشعاب آب واگذار شده مربوط به روستاهای شهرستان و ۲ هزار و ۷۳۶ فقره نیز در شهرهای تحت پوشش شرکت واگذار شده است .

وی با تاکید بر اهمیت دریافت حق انشعاب گفت: مشترکان باید قبل از هرگونه ساخت و ساز نسبت به خرید حق انشعاب آب اقدام کنند. 

سلطانی با بیان اینکه نصب انشعاب آب و فاضلاب بدون مجوز این شرکت جرم محسوب می‌شود، ابراز داشت: با متخلفان این حوزه برخورد قانونی صورت می گیرد. 

مدیرعامل شرکت گفت: نصب انشعاب‌های آب و فاضلاب به شکل قانونی و با مجوز، باعث دوام هرچه بیشتر اتصالات و انشعابات خواهد بود.

وی اظهار داشت: هر مشترکی که انشعاب آب دارد و در آن منطقه، امکان واگذاری انشعاب فاضلاب موجود است، طبق قانون باید نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت یکی از مشکلات حوزه مشترکان در سال گذشته را وجود حفره های خالی انشعاب فاضلاب عنوان کرد و گفت: با تلاش همکاران، حفره های خالی شناسایی و با ارسال پیامک یا اخطار کتبی، مشترکان را نسبت به خرید انشعاب فاضلاب مطلع شدند که روند خوبی را در این خصوص شاهد بودیم.

سلطانی ادامه داد: با توجه به وضع اقتصادی و معیشتی مشترکان خوی، فروش انشعاب فاضلاب به صورت قسطی نیز انجام می شود که این امر رضایت شهروندان را در پی داشته است.

نظر شما