افزایش بیش از ۳۲۸ درصدی سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۳:۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۲۸۳۰
افزایش بیش از ۳۲۸ درصدی سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به افزایش حجم سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان اظهار کرد: طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای راه اندازی ۲۰۶ واحد صنعتی در استان انجام شده است.

غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای راه اندازی ۲۰۶ واحد صنعتی در استان انجام شده است که زمینه اشتغال را برای ۳ هزار و ۹۴۵ نفر فراهم آورده که نسبت به سال ۱۳۹۸ از لحاظ سرمایه گذاری بیش از ۳۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی یک سال گذشته یک هزار و ۷۶۴ فقره جواز تاسیس برای ایجاد یا توسعه واحدهای صنعتی در استان آذربایجان غربی صادر شده است که برای این تعداد طرح صنعتی بیش از ۱۲۱ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد که برای ۳۵ هزار و ۸۲۹ نفر زمینه اشتغال پیش بینی شده که نسبت به سال ۱۳۹۸ از لحاظ سرمایه ۲۷۷ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال ۱۶۶.۳ درصد افزایش یافته است.

بابایی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم برای ۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر در آذربایجان غربی وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۲۸۳ طرح صنعتی در استان در حال اجرا می باشد که برای اجرای این طرح های صنعتی ۲۴۴ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد که با اتمام این طرح های صنعتی برای ۷۰ هزار و ۲۰۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

بابایی به طرح های بالای ۶۰ درصد در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۱۶ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۳ هزار ۳۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۹۱۴ نفر مهیا خواهد شد.

نظر شما