رییس کل دادگستری آذربایجان غربی

باید از ظرفیت هوشمندسازی قوه قضاییه استفاده نمود

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۰:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۰۰۵۲
باید از ظرفیت هوشمندسازی قوه قضاییه استفاده نمود
دکترعلی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان: الکترونیکی و هوشمند شدن قوه قضائیه توجه ویژه ای می طلبد و باید از این ظرفیتهای بسیار ارزشمند نهایت بهره را برد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان در جلسه ویدیو کنفرانس با روسا و دادستانهای ۵ حوزه قضایی شمال استان از زحمات و تلاشهای جهادی ایشان در سال۹۹ که موجب ارتقاء رتبه استان در کشور گردید تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: بخش مهمی از سند تحول در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد باید آمادگی لازم را داشته باشیم و از شهید بلندمرتبه ماه مبارک رمضان شهید عدالت مدد بجوئیم تا در تحقق عدالت واقعی نهایت تلاش را بکنیم و کم نگذاریم.

گروسی ادامه داد: آمار عملکردها و گزارشهای واصله و شاخص های کشوری بیانگر تلاش جهادی و ارزشمند شما عزیزان دارد و نکات قوت و وضعف کاملاً روشن است که باید نکات قوت تقویت و ضعفها با مجاهدت برطرف شوند.

وی در ادامه بیان داشت:آنچه که مهم است بحث نظارت است نظارت بر شعب حوزه قضایی و عملکرد آن که باید همیشه این نظارت برقرار باشد حتی در ایام تعطیل هم مسئول باید از مجموعه تحت امر خود غافل نشود و همه امور و کارها را مورد رصد قرار دهد.

گروسی در ادامه صحبتهای خود از روساء و دادستانهای حوزه ها خواست از ظرفیت شوراهای حل اختلاف نهایت استفاده را بنمایند و به امر سازش اهمیت ویژه ای دهند و حتی واحد سازش ضابطین را هم تقویت نمایند تا از ورود پرونده به دادگستری ها جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان در قسمتی دیگر از صحبتهای خود روساء و دادستانها را به الکترونیکی و هوشمند شدن قوه قضائیه توجه داد و از ایشان خواست تا از این ظرفیتهای بسیار ارزشمند نهایت استفاده را بنمایند خصوصاً بحث دادرسی الکترونیک که بسیار مهم است و منافع زیادی هم برای مردم و هم برای دستگاه قضایی دارد.

گروسی در ادامه صحبتهای خود دستورالعمل حفظ شان کارکنان ،جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و اجرای آنها را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبتهای خود با اشاره به وضعیت کرونایی کشور گفت: دستگاه قضایی نمی تواند به هیچ وجه تعطیل شود ولی باید با رعایت کامل پرتکلهای بهداشتی، محیط امنی برای همکاران و کارکنان ایجاد کنیم تا به حول و قوه الهی از این مرحله سخت هم عبور کنیم و آسیبی متوجه همکاران و مراجعین نشود.

مقام عالی قضایی آذربایجان غربی استفاده حداکثری از مجازاتهای جایگزین حبس و نیز مرخصی ۲۰روزه زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان را هم یادآوری و از روساء و دادستانها خواست با نظارت مستمر این امور  را نظارت کنند.

زارع معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری استان در ابتدای این جلسه که با حضور روساء و دادستانهای حوزه های قضایی شهرستان های ماکو پلدشت شوط چالدران و چایپاره که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار می شد با رائه گزارشی از آمار وعملکرد این حوزه ها گفت: انتظار است حوزه های قضایی هم با برنامه ریزی های دقیق و تحلیل مناسب در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی گام بردارند. 

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در طول سال۹۹ جایگاه استان جزء چند استان برتر کشور قرار گرفته که این امر با زحمات همه همکاران عزیز حاصل شده است و در جلسه امروز عملکرد هر حوزه  در ۸ آیتم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است هر یک از روسای حوزه های قضایی هم مطالبی را در خصوص گزارش عملکردی حوزه قضای متبوع خود بیان نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز