آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا ۸ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۱:۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۵۵۱۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا ۸ خرداد ۱۴۰۰
شیوع بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان‌غربی به مرحله امیدوارکننده کاهشی رسیده و تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها به کمتر از نصف زمان اوج کاهش یافته ولی همچنان این روند شکننده است و همه موارد بهداشتی و ایمنی باید برای جلوگیری از ورود به خیز جدید با دقت از سوی مردم و مسوولان اعمال شود.

به گزارش برنا؛ آذربایجان غربی که خیزهای مختلفی شیوع بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته، از حدود دهه سوم اردیبهشت امسال، روند کاهشی شیوع را تجربه می کند.

در حالی که در برخی روزهای خیز چهارم، مبتلایان چهاررقمی شد، بستری های روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش یافت و فوتی های بیش از ۲۰ نفری را شاهد بودیم، همه این ارقام پس از پایان این خیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

طبق آخرین آمار، تعداد مبتلایان روزانه حتی به حدود ۳۰۰ نفر نیز رسید؛ بستری های روزانه نیز هرچند روند ثابتی را طی می کند ولی به کمتر از ۲۰۰ نفر کاهش یافته که خبر بسیار خوبی برای آذربایجان غربی به شمار می رود.

در کنار این آمار کاهشی، روند افزایشی با سرعت قابل توجه واکسیناسیون به ویژه برای گروه های پرخطر و افراد سالمند، نوید روزهای بهتری را می دهد که در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان می تواند از بروز خیز جدید در آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور جلوگیری کند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، هفت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نشان دهنده تداوم آمار یک رقمی فوتی ها در استان است.

دکتر علی‌احمد آقاپور افزود: با اضافه شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به چهار هزار و ۵۶۸ نفر رسید.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و حدود ۴۰ درصد آنها یعنی نزدیک به ۱۹۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه داد: از کل بستری شدگان در استان، ۸۰ نفر شامل ۴۲ درصد این افراد، در مراکز درمانی ارومیه بستری شده و سه نفر نیز در مرکز استان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۹۸۹ نفر رسید.

آقاپور از بستری شدن ۲۰۲ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۱ نفر با ونتیلاتور تنفس دارند.

تاکنون نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و چهارهزار و ۵۶۸  نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز