تاکید بر همکاری های مشترک دستگاه قضا و مالیاتی آذربایجان غربی در مبارزه با فرار مالیاتی

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۱:۴۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۷۱۴۵
تاکید بر همکاری های  مشترک دستگاه قضا و مالیاتی آذربایجان غربی در مبارزه با فرار مالیاتی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر آمادگی و ظرفیت دستگاه قضایی استان برای کمک به مقابله با فرار مالیاتی تاکید کرد و افزود: باید اخذ مالیات از دانه درشت ها و فراریان مالیاتی را جدی بگیریم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در دیدار  کوماسی مدیرکل امور مالیاتی این استان با وی، با  اشاره به غیر قابل اتکا بودن درآمد های نفتی، بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد و افزود: در کنار این موضوع، تبعیض مالیاتی هم در جامعه باید رفع شود.
وی با بیان اینکه نباید توقع داشت که فقط از افراد حقوق بگیر مالیات گرفته شود اظهارداشت: دریافت مالیات از دانه درشت های اقتصادی و فراریان مالیاتی را باید جدی بگیریم چون سهل انگاری در این زمینه، تضییع حق یک نفر نیست بلکه تضیع حق ۸۵ میلیون نفر ایرانی است. 
رئیس کل دادگستری استان در ادامه، اطلاع رسانی به مردم در مورد محل هزینه درآمد های مالیاتی را در بسط و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات مؤثر دانست و افزود: مردم باید بدانند مالیات پرداختی شان کجا خرج می شودکه در اینصورت رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات پیدا می کنند. 
 عتباتی بر لزوم ورود جدی به موضوع دریافت مالیات از برخی صنوف پر درآمد متناسب با درآمد واقعی آنها تاکید کرد و افزود: معنای ورود جدی همان از بین رفتن تبعیض و بی عدالتی مالیاتی است . 
وی در خصوص گسترش و تعمیق همکاری های مشترک بین دو دستگاه در مورد مواجهه با فرار های مالیاتی نیز گفت: در زمینه پیگیری پرونده  فرار مالیاتی روی ظرفیت و کمک دستگاه قضایی استان حساب کنید چرا که جلوگیری از فرار مالیاتی از مصادیق بارز اصل حقوق عامه و بیت المال است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین بر همکاری فی ما بین جهت رفع مشکلات واحد های تولیدی ورفع محدودیت های تولید در استان تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز