بهینه‌سازی مصرف راهکار اساسی برای تأمین پایدار آب

۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۲۳۳۴۹
بهینه‌سازی مصرف راهکار اساسی برای تأمین پایدار آب
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی بر لزوم بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف به عنوان راهکار مهم و اساسی برای تأمین پایدار آب تأکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، یداله سلطانی  با اشاره به افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف آب از ابتدای سال جاری تاکنون در سخنانی اظهار داشت: آب از منابع محدود و مؤثر در توسعه پایدار به شمار می‌رود که حفاظت از این موهبت الهی لازمه تداوم زندگی سالم است و نقش تأثیرگذار آن در شکل‌دهی توسعه بر کسی پوشیده نیست.

وی مدیریت تأمین پایدار آب را برای حفظ منابع آبی امری ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا شرکت‌های آب فاضلاب عهده‌دار تأمین پایدار نیازهای پایه آب و توزیع عادلانه آن به عنوان یک زیرساخت اساسی  هستند.

سلطانی با اشاره به افزایش جمعیت و قرارگیری این شهرستان در اقلیم نیمه خشک ایران گفت: خوی از شهرستانهایی  است که مسائل مربوط به منابع تأمین آب در آن از جدی‌ترین مسائل بوده که نیاز به برنامه‌ریزی استراتژیک در جهت تأمین آب سالم و کافی در آینده را از طریق تصمیم‌گیری‌های راهبردی می‌طلبد. 

مدیرعامل شرکت برنامه‌ریزی جهت تأمین آب مورد نیاز در سال‌های آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت از یک سو و تغییرات اقلیمی و دوره‌های کم‌آبی و خشکسالی از سوی دیگر برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار شرکت آب و فاضلاب در این زمینه خاطرنشان کرد: این شرکت با تکیه بر تلاش و هم‌اندیشی کارکنان متعهد و توانمند و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و فنی نوین در مسیر رسیدن به اهداف بلندمدت خود گام برمی‌دارد. 

سلطانی  تصریح کرد: در همین راستا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها نیز برای استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت آن به تفکیک اجرای مصرف گردآوری شده است تا فرهنگ استفاده بهینه از این مایع حیاتی در جامعه نهادینه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز