در آیین تودیع و معارفه مدیر جدید زندان ارومیه عنوان شد :

اشتغال زندانیان به صورت ویژه در دستور کار مسئولین زندان ها و مراجع قضایی

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۱۰:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۶۱۷۹
اشتغال زندانیان به صورت ویژه در دستور کار مسئولین زندان ها و مراجع قضایی
رئیس دادگستری کل استان آذربایجان غربی در مراسم معارفه مدیر جدید زندان ارومیه گفت : اشتغال مولد زندانیان را به عنوان مهم ترین بخش سند تحول قضایی در اولویت برنامه های اصلاحی و تربیتی قراردهید و در این مسیر از همه ظرفیت های قانونی و اجرایی و فرصت های سازمان های دیگر و همچنین نهادهای مردمی استفاده کنید

به گزارش برنا آذربایجان غربی در آیین تودیع و معارفه مدیر جدید زندان ارومیه که با حضور رئیس کل دادگستری ، دادستان و معاونین مرکز استان ، قضات و مسئولین زندان های استان برگزار شد از تلاش های چندین ساله امیر سهرابی تقدیر گردید و داریوش بخشی رئیس سابق زندان مهاباد برای انجام ماموریت های زندانبانی اسلامی معرفی گردید .

در ابتدای مراسم رئیس کل دادگستری استان به موضوعات مهم حقوق زندان و زندانی اشاره کرد و گفت نظم و اقتدار با  قانون مداری در زندان ها حاکم باشد و با حفظ کرامت اسلامی و انسانی زندانیان تمام توان و ظرفیت های قانونی را بکار بگیرید تا عوارض سوء ناشی از حبس بر زندانی کاهش یابد 

وی گفت از ظرفیت های مردمی و سازمان های خیریه و معتمدین برای اخذ رضایت از زندانیان حبس بالا و قصاص استفاده کنید 

عتباتی در ادامه به اهمیت برنامه های اصلاحی  وتربیتی اشاره نمود و گفت موضوع مهم اشتغال مولد زندانیان را در دستور‌ کار ویژه قرار دهید و مسئولین زندان ها با تعامل مراجع قضایی و نطارت قضات ناظر زندان این بند مهم سند تحول قضایی را به سرانجام مقصود  برسانید .

وی گفت دادگستری استان در حل مشکلات زندانیان پیشرو است و حلقه ارتباطی مناسب با سازمان ها و مردم برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و ایجاد فرصت های آموزش و اشتغال می باشد .

در ادامه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گفت شرط سعادتمندی در مسند های مدیریتی مهم اخلاق مداری و تدبیر برای ترویج روح رافت اسلامی می باشد وی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب جدید در زندان مرکزی گفت نگرش ویژه اصلاحی به زندانیان را براساس آموزه های دینی سرلوحه قرار دهید و با صلابت آسیب های زندان را کاهش دهید

مجیدی گفت :مراجع قضایی ارومیه با برنامه ریزی دقیق در ضمن بازدید ها توان خود را بر کاهش آلام زندانیان قرار داده و مشکلات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی گفت موضوع اشتغال زندانیان برای مجموعه دادستانی و قاضی ناظر زندان بسیار مهم است و همگام با برنامه های سند تحول قضایی از هیچ کوشش قانونی  فروگذاری نخواهیم کرد .

در ادامه مدیرکل زندان های استان برای هر دو روسای زندان ها سابق و جدید آرزوی موفقیت نمود و با برشمردن شاخصه های توانمندی هر کدام انتصاب جدید مدیر جوان بر مجموعه زندان ارومیه را موجبات خیر و پیشرفت در شاخص ها عنوان نمودند .

وی در ادامه به کمبودهای اعتباری در تجهیز و توسعه ابنیه و اماکن پرداخت و گفت با تعامل رئیس دادگستری و نمایندگان مجلس این مشکل رفع گردد 

محمدی گفت در حوزه اشتغال هدف ما ایجاد فرصت برای ۸۰ درصد زندانیان است و تا پایان سال باید با تلاش جهادی و تعامل محقق گردد.

وی در خصوص اهمیت شغل زندانبانی گفت همه تلاش ها برای ایجاد محیط امن و مناسب باز توانی اجتماعی در زندان ها است با توجه به حساسیت بالا در جامعه و هجمه معاندین مستمرا موضوع زندانیان رصد و مشکلات ودرخواست آنها پالایش می‌گردد تا آسیب های ناشی از حبس بر شخص ،خانواده و جامعه به حداقل ممکن برسد و مددجوی زندانی در پروسه برنامه های اصلاحی و تربیتی سعادتمندانه به جامعه بازگردند .

در پایان مراسم از تلاش های امیر سهرابی مدیر زندان  تقدیر و داریوش بخشی به عنوان مدیر جدید زندان مرکزی ارومیه معرفی گردید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز