قائم مقام شهرداری ارومیه:

هزینه‌های نگه داشت شهر ارومیه به غیر از پروژه‌های شاخص روزانه ۲۵ میلیارد ریال است

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۶:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۶۰۴۲
هزینه‌های نگه داشت شهر ارومیه به غیر از پروژه‌های شاخص روزانه ۲۵ میلیارد ریال است
قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: هزینه های نگه داشت شهر ارومیه به غیر از پروژه‌های شاخص روزانه ۲۵ میلیارد ریال است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، غلامرضا عدل دوست، قائم مقام شهردار در آیین معارفه شهردار جدید ارومیه گفت: از حسن اعتماد اعضای شورای ششم شورا در انتخاب بنده به عنوان سرپرست شهرداری ارومیه برای چهارمین بار متوالی تشکر و قدر دانی می کنم.

وی افزود: از نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی ، مدیران شهرداری و به ویژه کارکنان شهرداری ارومیه طی این مدت سرپرست بنده  همکاری و مساعدت داشتند را تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: رسالت مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان جهت دست یابی به شاخص‌های پیشرفت و توسعه شهری با هدف آسایش شهروندان است.

قائم مقام شهردار ارومیه اضافه کرد: برای رسیدن به این اهداف و با توجه به شرایط خاص کنونی بایستی رویکرد ادراه شهر تغییر کرده و اقتصاد شهری را در مسیر تحول قرار دهیم.

عدل دوست گفت: تغییر نگرش و تغییر الگوی مدیریت و توجه ویژه به مدیریت سه وجهی؛ شهروند-شهر-مدیریت شهری، مدیریتی که بدون مشارکت شهروندان بعنوان سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد آنان با شفافیت و سلامت ادارات و سیستمی و مکانیزه نمون امور موفق نخواهدبود.

وی ادامه داد: گسترش شهرها ساختار برنامه ریزی و مدیریت شهری را روز به روز گسترده تر و پیچیده می سازد.

عدل دوست خاطر نشان کرد: برنامه ریزی شهرها خصوصا شهر های بزرگ و کلان شهر بدون کاربرد شیوه های نوین مدیریت و برنامه ریزی شهری سیستمی غیر ممکن است و هر روز که می گذرد فاصله بین هزینه اداره شهر ها و میزان منابع مالی در حال افزایش است بطوریکه هزینه‌های نگه داشت شهر به غیر از پروژه‌های شاخص روزانه ۲۵ میلیار ریال است.

قائم مقام شهرداری ارومیه افزود: بیشترین سهم درآمد در بودجه سال جاری شهرداری هماند سایر شهرداری‌ها از صدور پروانه ساخت است که بعلت شرایط خاص جامعه و عوامل موثر در ساخت و سازهای رو به روز در حال کاهش است.

وی افزود: در دوماه گذشته تعداد پروانه های ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۷۸ درصد و از حیث زیر بنا ۸۷ درصد کاهش داشته است.

عدل دوست گفت: ضرورت دارد کلیه مسئولان به ویژه مدیران مدیریت شهری چاره اندیشی نموده و به فکر درآمدهای پایدار باشند و باید به این باور و اعتماد برسیم‌ که اداره کرد شهرها با صدور پروانه و درآمدهای ناپایدار شهر به اتمام رسیده است.

عدل دوست افزود: ضمن تبریک به شهردار جدید ارومیه به عنوان ۵۷ مین شهردار و هشتمین شهردار منتخب شورای شهر که ایشان از کارشناسان متخصص و  آشنا در حوزه مدیریت شهری است آرزوی توفیق برایشان دارم و امیدوارم  با حسن تدبیر شهردار جدید  و برنامه‌ریزی و نظارت اعضا شورا و تلاش و جدید تمامی کارکنان مجموعه در این برهه حساس در دست یابی به اهداف کلان مدیریت شهری که همان زیست پذیری شهری و ارتقا سرانه آسان زندگی، عدالت در خدمت رسانی و حلب رضایت شهروندان و افزایش مشارکت آنها در اداره شهر و آرامش و نشاط اجتماعی و دستیابی به شاخص های پیشرفت و توسعه شهری موفق باشند که این امر جز با تعامل و مشارکت شهروندان و تعامل و همفکری همکاران در مدیریت شهری و شورا ی ششم شهر و کلیه دستگاه  های اجرایی امکان پذیر نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز