به منظور اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب در مدارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با مدیرآموزش و پرورش خوی دیدار کرد

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۰:۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۲۱۷۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با مدیرآموزش و پرورش خوی دیدار کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با مدیر اداره ی آموزش و پرورش این شهرستان ، دیدار و راههای تقویت همکاری در زمینه آموزش مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را برای دانش آموزان بررسی کردند.

 

 به گزارش برنا آذربایجان غربی  ، در راستای اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آموزش و پرورش در توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب در سطح شهرستان و همچنین برنامه ریزی جهت آموزش گروههای تحت پوشش که شامل دانش آموزان، اولیای دانش آموزان و آموزگاران می باشد، یداله سلطانی  مدیرعامل شرکت مدیر  اداره ی آموزش و پرورش شهرستان  ، طی جلسه ای به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی گسترش فعالیت های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف آب در مدارس پرداختند و در همین جلسه راههای تقویت همکاری نیز بررسی شد.

سلطانی در ابتدای این جلسه از برگزاری این جلسه ی فرهنگی، همکاری بین دو دستگاه را به فال نیک گرفت و نسبت به اثرات مثبت آن ابراز امیدواری نمود. وی در ادامه به وضعیت منابع آب شهرستان در سنوات اخیر اشاره و اظهار داشت: با توجه به واقع شدن ایران در منطقه ی خشک و نیمه خشک و کمبود بارشها که کمتر از میانگین جهانی است و از طرفی ناهمگن بودن نزولات آسمانی از نظر زمانی و مکانی، دستیابی به منابع آب پایدار بسیار دشوار شده است به طوری که امروزه تأمین آب یکی از مهمترین مباحث چالش برانگیز و پیچیده در کشور می باشد . 

وی در ادامه به مهمترین مشکلات اشاره و افزود: بروز ادواری پدیده ی خشکسالی در کشور و به تبع آن در شهرستان خوی ، افت روان آبها و برداشت بی رویه و بدون ضابطه از منابع  آب زیرزمینی و از طرفی افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش تقاضا و .... از مهمترین مشکلات حال حاضر در عرصه ی تأمین و توزیع  آب شرب مردم می باشد.

  مدیرعامل شرکت  در ادامه خواستار مشارکت همگانی تمام اقشار و در تمام عرصه ها به منظور مدیریت مصرف و کاهش اثرات ناشی از بحران کم آبی شد و تنها راه مدیریت شرایط کنونی را مدیریت مصرف و تقاضای آب و همچنین صرفه جویی در مصرف عنوان نمود.

در ادامه ی این جلسه غلامرضا نظر علیلو مدیر آموزش و پرورش خوی  نیز طی سخنانی ضمن ابراز رضایت متقابل از ایجاد زمینه ی این همکاری فرهنگی گسترده ، تقویت همکاری  بین شرکت آب و فاضلاب و اداره ی آموزش و پرورش را بسیار مثبت ارزیابی نمود و بحران کم آبی در کشور را یک دغدغه ی ملی توصیف کرد. وی با تأکید بر این قضیه که آموزش و پرورش می تواند در راستای رسالت خود شهروندان خوب و مسئولیت پذیری را پرورش و به جامعه تحویل دهد، افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه عمومی فراگیر است که برای فرهنگ سازی در راستای اهداف مهم کشور و همینطور هدف والای این اقدام فرهنگی مشترک که امروزه یک چالش ملی است، بستر مناسبی ایجاد می کند. 

وی خاطر نشان کرد: اگر این فرهنگ سازی ها در آموزش و پرورش باشد در جامعه فراگیر خواهد شد و طبعا نتیجه ی دلخواه را خواهد داشت. وی تصریح کرد: بدیهی است اگر دانش صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ مصرف بهینه ی آن در سنین کودکی در افکار انسان نهادینه شود، این فرهنگ سازی می تواند در آینده اثرات مطلوبی در جامعه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز