آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا ۴ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۱:۵۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۲۱۰۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا ۴ آبان ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان غربی تا 4 آبان ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مبتلایان به کرونا در استان پس از ۲۰ ماه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۳۰۰ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

دکتر جواد آقازاده روز سه شنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۵۶۹ نفر به کرونا در آذربایجان غربی ثبت شد که از این تعداد، کمی بیش از ۲۵۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی اضافه کرد: کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۲۶۴ نفر رسیده که حدود کاهش قابل توجهی نسبت به یک ماه گذشته دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۴۵ روز گذشته حدود ۵۰ هزار نفر به مبتلایان در استان افزوده شده که نشان دهنده شیوع بیشتر در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: هم اینک ۲۷۴ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به فوت ۱۶ نفر در آذربایجان غربی از جمله چهار نفر در ارومیه، چهار نفر در بوکان و سه نفر در نقده طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

تاکنون ۵.۱ درصد مبتلایان به کرونا در کشور و همچنین ۵.۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

 

نظر شما