مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی :

هزینه کرد پنج هزار میلیارد ریال برای بزرگراه بین‌المللی ارومیه‌ - سرو

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۸:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۴۱۳۸
هزینه کرد پنج هزار میلیارد ریال برای بزرگراه بین‌المللی ارومیه‌ - سرو
بزرگراه بین‌المللی ارومیه‌ - سرو به عنوان یکی از محورهای منشعب از کریدور بزرگراهی غرب بوده و برای این طرح پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح به شکل بزرگراهی آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته، تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و ٣ کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به این‌ که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

«حمزه‌لو»، بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.

 این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند؛ پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز