برخورداری ۷۴ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۳:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۴۳۵۱
برخورداری ۷۴ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی
مسوول اجرای طرح های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک هزار و ۳۳۷ روستای استان با ضریب برخورداری ۷۴ درصد از خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا قاسمی مسوول اجرای طرح های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از مجموع ۲ هزار و ۸۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی ۲ هزار ۴۷۶ روستا قابلیت گازرسانی را دارند که از این تعداد تاکنون هزار و ۳۳۷ روستا شامل ۷۴ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ضریب برخورداری خانوار روستایی کشور بالای ۸۴ درصد برآورد می شود  که این آمار با توجه به شرایط جغرافیایی و مناطق سخت گذر در سطح استان ما ۱۰ درصد کمتر است.

مسوول اجرای طرح های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در سطح مناطق شهری نیز هم اکنون ۹۹ درصد خانوارهای شهری استان از گاز طبیعی برخوردار هستند که این آمار در کشور ۹۸ درصد است.

قاسمی در زمینه گازرسانی به مناطق روستایی مهاباد نیز بیان کرد: هم اکنون از مجموع ۱۹۱ روستای این شهرستان ۷۰ روستا با بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار و ضریب نفوذ برخورداری ۷۶ درصدی از نعمت گاز طبیعی بهرمند هستند.

نظر شما