استاندار آذربایجان غربی:

سرعت تزریق دُز دوم واکسن در استان افزایش یابد

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۴۶۰۰
سرعت تزریق دُز دوم واکسن در استان افزایش یابد
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه باید برای افزایش سرعت تزریق دُز دوم واکسن در استان تلاش کنند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات دو ساله کادر درمان در مبارزه و مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: مسئولان تلاش کنند با اعلام آمار مثبت و بهبودیافتگان کرونا به دنبال تزریق امید و نشاط به عموم باشند.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن موج ششم کرونا، خاطر نشان کرد: علاوه‌بر شروع موج ششم، احتمال شیوع آنفولانزا نیز بالاست که نیازمند فرهنگ‌سازی توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مرزی بودن استان نیز می‌تواند شدت بیماری را افزایش داده و آسیب پذیری را بیشتر از پیش کند از این رو بایستی برنامه مدون و همه‌جانبه تهیه و تدوین شود.

معتمدیان بر پیشگیری از ابتلا به کرونا و آنفولانزا تاکید کرد و ابراز داشت: این مهم از روز اول شروع کاری دولت سیزدهم دنبال شده که می توان نمود آن را در واردات بیش از 140 میلیون دوز واکسن تا به امروز مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات در ارتباط با واکسیناسیون کرونا بایستی بهتر از پیش صورت گیرد تا سبب افزایش امید در مردم شود. تزریق واکسن دلیلی بر اتمام ویروس کرونا نیست از این رو انتظار می رود دستورالعمل های بهداشتی همچون گذشته توسط عموم رعایت شود.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تاکید بر فعال‌تر شدن کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی کرونا در سطح استان، تشریح کرد: متاسفانه بحث عادی انگاری و ساده اندیشی در ارتباط با این بیماری پس از گذر از هر موج صورت می گیرد از این رو تشکیل کمیته نظارت و بازرسی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه به ویژه استان احساس می‌شود.

معتمدیان یکی از وظایف این کمیته را اقناع و تذکر به مردم دانست و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان به بحث بیماریابی اهتمام جدی داشته باشد تا از شیوع بیماری و افزایش مبتلایان جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف نسبت به پایین بودن میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان، تشریح کرد: تمامی امکانات استان بایستی برای آگاه کردن مردم در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کار گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز