معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

توجه و استفاده از ظرفیت های صادراتی در رشد اقتصادی آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۰:۲۶:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۴۶۰۷
توجه و استفاده از ظرفیت های صادراتی در رشد اقتصادی آذربایجان غربی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر نقش ظرفیت های صادراتی استان در رشد اقتصادی استان افزود: برای دستیابی به رشد صادراتی مورد نظر دولت در بودجه سال آینده ضروری است مسائل و مشکلات پیش روی صادرات شناسایی و برنامه ریزی مناسب برای رفع این مشکلات صورت گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نادر صادقی در جلسه بررسی ظرفیت های صادراتی در رشد اقتصادی استان در بودجه سال آینده، با اشاره به ظرفیت های مختلف صادراتی استان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات آذربایجان غربی از گمرکات استان حدود ۳ میلیارد دلار بود که این  رقم نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، ادامه داد : با توجه به اینکه ۱۸۰۰ میلیون دلار از مجموع صادرات استان به بازارچه های مرزی اختصاص دارد نقش بازارچه های مرزی در رشد صادرات استان بسیار مهم و موثر است و نیاز است تا ضمن فعال نمودن ظرفیت های صادراتی بازارچه های مرزی، سرمایه گذاری مناسب نیز برای توسعه و تکمیل زیر ساخت های این بازاچه ها در استان صورت گیرد.

وی با تاکید بر نقش ظرفیت های صادراتی استان در رشد اقتصادی استان افزود: برای دست یابی به رشد صادراتی مورد نظر دولت در بودجه سال آینده ضروری است مسائل و مشکلات پیش روی صادرات شناسایی و برنامه ریزی مناسب برای رفع این مشکلات صورت گیرد. 

حضرتی پر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، توسعه صادرات را یکی از برنامه های استان در راستای رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: در سال آینده رشد اقتصادی استان ۷.۶ درصد هدف گذاری شده است که برای رسیدن به این رشد اقتصادی توجه به رشد صادرات و رفع موانع صادراتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز