مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی

۸۹ درصد ضریب برخورداری گاز در آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۶۳۷۴
۸۹ درصد ضریب برخورداری گاز در آذربایجان غربی
شیخی : هم اکنون ۹۹.۶ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ؛ علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی افزود:۹۹.۶ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و تنها ۴ شهر کوچک خلیفان مهاباد، میرآباد سردشت، زرآباد و قطور خوی باقی مانده‌اند که عملیات اجرایی گازرسانی به آنها در حال انجام است. 

وی بااشاره به بیشترین فراوانی شهرهای فاقد گاز در استان یادآور شد: در شهرستان‌های تکاب، سردشت و پیرانشهر بدلیل شرایط جغرافیای و سخت گذر بودن آنها، گازرسانی به سختی انجام می‌گیرد اما این صعب‌العبور بودن مانع اراده‌ی شرکت گاز جهت بهره‌مند ساختن اهالی روستاهای این مناطق از نعمت گاز نشده است.

شیخی گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان نیز ۷۹ درصد است و هم اکنون گازرسانی به بیش از ۵۳۰ روستا در دست انجام است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اظهار کرد: براساس هدف گذاری شرکت گاز، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی، تا پایان سال ۱۴۰۲ از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

شیخی بابیان اینکه ضریب برخورداری استان از نعمت گاز ۸۹.۳ درصد است که میانگین کشوری در این زمینه ۹۵ درصد است، افزود: یکی‌ از دلایلی‌که استان ما نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر هست، شرایط خاص جغرافیایی است که بعضا در برخی از مناطق، گازرسانی را با مشکل مواجه می کند. ضمن آن که آذربایجان‌غربی در خط انتهایی انتقال گاز کشور قرار دارد و از این حیث، برغم مشکلات صعب‌العبوری، تلاش شده، جمعیت بالایی در استان از نعمت گاز برخوردار شوند. 

وی در خصوص مصرف گاز در زمستان و احتمال قطعی آن نیز خاطرنشان کرد:  قطعا تمام تلاش شرکت گاز حفظ پایداری مستمر جریان گاز در فصل زمستان و تامین سوخت مورد نیاز عموم مردم است اما مساله‌ی مهمی که وجود دارد، میزان بالای مصرف گاز در بخش خانگی استبه طوری که می‌توان گفت این میزان بیش از حد نرمال و میانگین جهانی است.

شیخی ادامه داد: گاز یک نعمت خدادادی است که باید مصرف بهینه آن را فراموش نکنیم و در این زمینه مصرف کنندگان و عموم مردم باید کمک حال شرکت گاز باشند تا زمستان پیش رو را بدون قطعی گاز سپری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز