شکسته شدن رکورد مصرف گاز در آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۱۲۷۷
شکسته شدن رکورد مصرف گاز در آذربایجان غربی
صبوری : میانگین مصرف روزانه هر خانوار این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه متر مکعب بیشتر شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد صبوری مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌‎غربی اظهار داشت: مجموع مصرف گاز استان با کاهش دمای هوا در استان در شبانه‌روز گذشته از ۲۵ میلیون مترمکعب فراتر رفت و برای چندمین بار طی ماه جاری رکورد روزانه را شکست.

وی با بیان اینکه ادامه این روند امکان قطعی گاز را محتمل می‌کند، ادامه داد: هموطنان در استفاده بهنیه از گاز طبیعی و توجه به نکات کاهش مصرف آن زمینه استفاده همگان از این نعمت الهی را فراهم کنند.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌‎غربی با اشاره به طرح های تشویقی برای خانوارها، اظهار داشت: برای مشترکان کم مصرف که میزان مصرف ماهانه آنها از ۲۰۰ مترمکعب کمتر باشد، گاز بهای آنان صفر و رایگان خواهد شد.

صبوری، با اشاره به اینکه در راستای حمایت از مشترکان، میزان گازبها در زمستان کمتر از یک ششم سایر فصل های سال اعمال می شود گفت: در این فصل به ازای هر ۳۰۰ مترمکعب، ۴۱ تومان گازبها پیش بینی شده است و این درحالیست که گازبهای محاسبه شده برای همین میزان مصرف در تابستان حدود ۲۸۰ تومان است. 

وی بیان کرد: استفاده از پرده های ضخیم، پوشیدن لباس گرم، عایق کاری لوله ها و همراهی ادارات دولتی در مصرف گاز موارد مهمی است که در کاهش مصرف گاز تاثیر قابل توجهی دارند.

صبوری اضافه کرد: مشترکان گاز که دارای موتورخانه مرکزی برای گرمایش واحدهای مسکونی، تجاری و اداری خود هستند می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام به ثبت درخواست کنند.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌‎غربی بیان کرد: طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان بوده و هزینه های بهینه‌سازی موتورخانه بعد از انجام اصلاحات به وسیله شرکت های مجری و کنترل های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست سال‌جاری در مجموع ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده است اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

نظر شما