رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

تشکیل کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۰۷:۴۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۱۶۹۰
تشکیل کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی در آذربایجان‌غربی
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم‌ تشکیل کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی استان، گفت: رییس شورای حل اختلاف استان مامور تشکیل این کارگروه شده و باید ظرف ۱۵ روز روند کار را گزارش کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست ساماندهی موسسات داوری قضایی استان، اظهار داشت: باید از ظرفیت داوری برای کمک به دستگاه قضایی نهایت استفاده و بهره را برد.

وی افزود: با تاسیس موسسات داوری قوی، سالم و مطمئن بر اساس مقررات و نیازمندی ها در سطح استان و با نظارت بر آنها، به طور قطع تعداد قابل توجهی از پرونده های ورودی به محاکم کاسته خواهد شد، البته اگر رویکرد موسسات داوری، مصالحه و سازش باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: دستگاه قضایی استان ناگزیر است برای مدیریت ورودی پرونده‌ها ۲ اقدام جدی داشته باشد که این اقدامات مختص دادگستری نیست و سایر مجموعه ها نیز باید دستگاه قضایی را در این امر کمک کنند.

عتباتی تاکید کرد: اولین اقدام حرکت به سوی اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و تقویت آنهاست که برای نیل به این هدف، در برنامه عملیاتی امسال دستگاه قضایی استان بیش از ۷۰ فعالیت برای معاونت پیشگیری از وقوع جرم پیش بینی شده است که باید اجرایی و عملیاتی شوند.

 

وی بیان کرد: اقدام دیگر این است که از نهادهای داوری و واحدهای صلح و سازش و نهادهای میانجی گر به بهترین شکل ممکن استفاده شود.2b43efde-2281-430e-a265-1febb8b65842

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، هدف از این نشست را استفاده از دیدگاه‌ها و نکته نظرات برای راه‌اندازی موسسات داوری در سطح استان عنوان کرد و از مجموعه ها و نهادهای مرتبط دستگاه قضایی استان خواست تا در این راه مجموعه دادگستری را یاری کنند.

دادستان مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: باید به موضوع قراردادهای داوری ورود کرد و برای این امر دستورالعملی تنظیم شود تا در آن منافع مردم کاملاً مد نظر باشد و در این شیوه داوری و تنظیم ساختار مناسب، داوری مورد توجه قرار گیرد.

حسین مجیدی ادامه داد: برای تنظیم ساختار و شیوه‌نامه قراردادهای داوری باید کارگروه علمی و عملی تشکیل شود و از ظرفیت رسانه نیز برای تبیین جایگاه داوری بهره برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز