ساخت ۱۷۸ هزار واحد در قالب قانون جهش تولید در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۰۹:۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۳۳۶۶
ساخت ۱۷۸ هزار واحد در قالب قانون جهش تولید در آذربایجان‌غربی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سهم این استان در قانون جهش تولید مسکن ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد تعیین شده است، گفت: تاکنون ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح تامین شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سیدمحسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: همچنین تاکنون طرح تفصیلی تامین زمین برای ساخت ۲۲۳ هزار و ۳۹۴ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی تهیه شده است.

وی با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان طرح جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: تاکنون ۲۹ هزار و ۳۷نفر از این استان برای طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند و این دوره نام نویسی تا پایان آبان در آذربایجان غربی ادامه دارد و فراخوان ثبت‌نام در شهر‌های باقی‌مانده به زودی آغاز می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای توسعه ساخت و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: مشکلی از بابت تامین زمین برای ساخت مسکن در استان وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن اراضی مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

حمزه لو ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن آذربایجان‌غربی می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید ۴۲ هزار واحد مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

وی افزود: براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است و دستگاه‌های اجرایی تا ۲ ماه فرصت دارند تا روند انتقال اراضی را انجام دهند.

وی بیان کرد: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تامین شد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز