استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۱:۴۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۰۸۷۲
استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق
عتباتی در بیست و سومین جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت، گشاده رویی در برخورد با مراجعین اصل بسیار مهمی است که ارزش کار دستگاه قضایی را در احقاق حق و اجرای عدالت ارزشمندتر می کند و در واقع یک نوع تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ کرامت مراجعین می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه از حضور پر رنگ معاونین و قضات در زندانهای استان تقدیر نمود و این بازدیدها را در کاهش جمعیت کیفری زندانها و اطلاع دقیق از وضعیت قضایی زندانیان و نیز نحوه خدمت رسانی به مددجویان و امکانات موجود در آن بسیار موثر دانست و به ادامه بازدیدهای مستمر تاکید کرد.

وی همچنین به نشست فصلی شورای معاونین با روسا و دادستانهای استان اشاره و از شورای معاونین نظارت بر اجرای مصوبات 14 گانه نشست را خواست و گفت، این مصوبات بر اساس نیازمندیهای دستگاه قضایی استان به تصویب رسیده اند و اجرای آنها قسمتی از مسائل و موضوعات را پوشش می دهد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به بازدید از حوزه های قضایی استان نیز پرداخت و گفت، در بازدید از حوزه های قضایی استان با حضور در شعب و دیدار با همکاران قضایی و اداری، در جریان کم و کیف اقدامات شعب و مسائل و مشکلات آنها و تلاش همکاران قرار گرفته و به معاونین و مدیران قضایی برای رفع مشکلات حوزه های قضایی تاکید گردیده است.

عتباتی در پایان به بازدید خود از محاکم عموی و انقلاب ۱ و ۲ارومیه نیز اشاره و ضمن تشکر از تلاش مدیریت و همکاران مربوطه به لحاظ وضعیت مناسب شعب در مورد تسریع در رسیدگیها، استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق تاکید کرد. 

شایان ذکر است در ادامه جلسه در خصوص دستورات جلسه خصوصا بحث داوری و نیز مسائل مربوط به ارسال واعاده بی جهت پرونده ها مباحث مفصلی مطرح و معاونین به شور وتبادل نظر پرداختند وجلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز