رشد ۸۷ درصدی آزادی زندانیان توسط شورای حل اختلاف در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۲:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۳۸۰۶
رشد ۸۷ درصدی آزادی زندانیان توسط شورای حل اختلاف در آذربایجان‌غربی
عتباتی گفت : در هشت ماه امسال آزادی زندانیان با تلاش شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان، مددکاران و خیرین نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۷ درصد رشد داشته که بسیار مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی در جلسه استفاده حداکثری از ظرفیت تفاهم‌نامه بین مرکز توسعه حل اختلاف و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و تاثیر آن در کاهش تعداد زندانیان استان که به صورت حضور ویدیو کنفرانسی روسای حوزه‌های قضایی استان تشکیل شد اظهار داشت: زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف در سازش و اصلاح ذات البین خصوصاً در پرونده‌هایی مثل قصاص قابل تقدیر و تشکر است و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: نقش آفرینی شورای حل اختلاف در زندان‌ها بسیار حائز اهمیت است و شورا یک مجموعه گسترده مردمی در فرهنگ سازی صلح و سازش می‌باشد، بخش مهم کار شورا که خیلی تاثیر گذار است توسعه فرهنگ گذشت، ایثار، مدارا و صلح و سازش در جامعه هست و کار اعضای شورا فقط به سازش بین طرفین ختم نمی‌شود.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: سازش پرونده قصاص در شورای حل اختلاف زندانیان، بخشیدن حیات دوباره به یک انسان و دمیدن روح زندگی در خانواده آن شخص می‌باشد.

عتباتی ادامه داد: از صفات والای خداوند متعال بخشندگی و رحمانیت هست که شورای حل اختلاف با عملکرد خود این صفات الهی را در بین مردم ترویج می‌کند وگسترش می‌دهد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید به سمت و سوی فصل خصومت به صورت ریشه‌ای حرکت کنیم چرا که با افزودن شعبه یا جذب اضافی قاضی مشکل حل نمی‌شود و باید از ظرفیت افراد با نفوذ و معتمد در جهت سازش پرونده‌ها بهره برد و برای قلع ماده نزاع تلاش کرد.

عتباتی تصریح کرد: به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در انعکاس عملکرد شورا‌های حل اختلاف در زمینه سازش و آزادی زندانیان تاکید و این امر را در ترویج فرهنگ گذشت در جامعه مهم و تأثیرگذار دانست.

صمدی معاون قضایی رییس‌کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان نیز در این جلسه گفت: در پرونده‌های قتل و استیذان قصاص و هم در خصوص آزادی سایر زندانیان، در ۱۱شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان و اخیراً هسته‌های بخشایش تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

وی در ادامه به بیان مشکلات شعب شورای حل اختلاف مستفر در زندان‌ها پرداخت و از مدیر کل سازمان زندان‌ها خواست تا مساعدت‌های لازم را در خصوص مشکل این شعب را معمول دارد تا شاهد رشد سازش و آزادی زندانیان در ماه‌های باقیمانده از سال و سال‌های آینده باشیم.

صمدی همچنین ظرفیت شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها را در امر سازش بسیار بالا دانست و از روسای حوزه‌های قضایی استان خواست تا از این ظرفیت و ظرفیت مددکاران زندان، هسته‌های بخشایش و خیرین در کمک به آزادی زندانیان بهره ببرند و این اقدامات را به نحو مطلوب منعکس نمایند.

محمدی مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای شعب شورای حل اختلاف در زمینه اخذ رضایت از شکات و آزادی زندانیان گفت، در هشت ماهه سال جاری ۴۴۸۳ زندانی با تلاش اعضای شعب شورای حل اختلاف و مددکاران زندان آزاد گردیده اند که بسیار مطلوب است.

وی همچنین گفت: در هشت ماه سال جاری آزادی زندانیان با تلاش شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان، مددکاران و خیرین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸۷ درصد رشد داشته است که بسیار مطلوب می‌باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز