آیدین رحمانی: دولت مصمم به اتمام طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۷:۴۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۶۸۴۶
آیدین رحمانی: دولت مصمم به اتمام طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت مصمم به اتمام و بهره برداری از طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه است و این امر هر چه سریعتر تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی،آیدین رحمانی در جلسه شورای استانی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اتمام تونل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه اظهار داشت: پس از گذر از تونل، آب هدایت شده به سمت دریاچه ارومیه باید یک مسیر بتنی را نیز طی کند تا از طریق رودخانه گدار به دریاچه ارومیه سرازیر شود.

وی با بیان اینکه قسمتی از این مسیر هم اکنون در حال احداث و لایروبی رودخانه گدار نیز در دستور کار قرار داد افزود: باید مسیر اتمام این طرح‌ها توسط پیمانکاران با همکاری دستگاه‌های اجرایی هموار شود که در همین راستا برخی از دستگاه‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت، پیشنهاد واگذاری بخشی از طرح‌های ناقص به پیمانکاران با ترک تشریفات را مطرح کردند که در جلسه روز دوشنبه هفته آینده وزارت نیرو باید مطرح و دستورات لازم در صورت موافقت اخذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در گزارش‌های ارائه شده به اصلاح برخی از پل‌های مسیر انتقال آب به دریاچه نیز اشاره شده است که باید سریعا برنامه ریزی لازم برای عملیات اجرایی اصلاح این موارد انجام شود.

رحمانی همچنین از سیاست‌های اجرایی در آذربایجان‌غربی برای حفظ ذخایر آبی و آبخیزداری انتقاد کرد و افزود: تامین آب شرب خط قرمز دولت و نظام جمهوری اسلامی است ولی باید توجه داشت که برنامه ریزی‌ها برای مدیریت منابع آبی نیز متوازن باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز