احیای دریاچه ارومیه برای حفظ حیات منطقه ضروری است

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۰:۳۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۷۳۵۸
احیای دریاچه ارومیه برای حفظ حیات منطقه ضروری است
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: احیای دریاچه ارومیه برای حفظ حیات منطقه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، نادر صادقی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نواور ویژه حوضه دریاچه ارومیه که در مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برگزار شد، افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی رخ داده در چند سال اخیر اهمیت احیای دریاچه ارومیه بر کسی پوشیده نیست و برای حفظ حیات منطقه یک امر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت بهینه منابع یک راهکار عملیاتی توجه به تولیدات ناب است، تصریح کرد: تولید ناب موجب کاهش تلفات، کاهش ضایعات و کاهش موجودی کالا می شود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در استان سالانه یک میلیون و ۲۶۰هزار تن سیب تولید می شود که هر ساله از این مقدار ۱۵۰هزار تن سیب صنعتی است، اظهار کرد : امسال به دلیل مختلفی سیب صنعتی استان  ۳۵۰هزارتن افزایش یافته است که اگر موضوع تولید ناب به معنای واقعی در کشاورزی استان اجرا می شد اکنون شاهد این مقدار سیب صنعتی در استان نبودیم.

صادقی یادآور شد: وقتی از بهره وری صحبت می شود همان استفاده حداکثری از حداقل منابع آبی و خاکی استان است. 

وی  با تاکید به اینکه در بحث اصلاح الگوی کشت توجه به بهره وری از کلیدی ترین موارد کشاورزی دنیا است، خاطر نشان کرد: یکی از الزامات بهره وری استفاده از تکنولوژی های نوین و فناوری های نوین و افزایش تنوع محصولات است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: موضوع مدیریت زنجیره تامین در همه عرصه ها به ویژه حوزه کشاورزی مستلزم همکاری دولت و مردم است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز