امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استانهای آذربایجان غربی و اربیل عراق

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۳:۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۹۹۰۵
امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استانهای آذربایجان غربی و اربیل عراق
در این تفاهم نامه که در ۱۴ بند به امضای استانداران آذربایجان غربی و اربیل عراق رسید دو طرف بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این خصوص گفت: در این تفاهم نامه دو طرف بر اجرای تفاهمات قبلی و تداوم توسعه مناسبات دو جانبه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر کارشناسی در راستای گسترش همکاریهای اقتصادی مشترک تاکید کردند.

نادر صادقی افزود: براساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند در راستای تسهیل در توسعه مبادلات تجاری، نسبت به تشکیل شرکت های مشترک حمل و نقل در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد. 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در حوزه های مختلف ادامه داد: در این تفاهم نامه طرفین آمادگی خود را جهت توسعه صنعت توریسم، برگزاری نمایشگاههای تجاری و تخصصی و تبادل تورهای مسافری و ورزشی اعلام داشتند .

 صادقی در پایان با اشاره به تجارب ارزنده جمهوری اسلامی ایران در توسعه بخش صنعت با رویکرد صنایع کوچک و متوسط، گفت: در این تفاهم نامه آذربایجان غربی آمادگی خود را در راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی غذایی، کنسانتره و آب میوه و فرآورده های لبنی مطابق با ضوابط وزارت بازرگانی اقلیم کردستان عراق با مشارکت بخش خصوصی اعلام  کرد.

بررسی روند ایجاد منطقه مشترک تجاری صنعتی در مبادی مرزی استان های آذربایجان غربی و اربیل، بررسی امکانات فنی برای برقراری خطوط پروازی بین شهرهای ارومیه و اربیل، هماهنگی و اطلاع رسانی لازم درخصوص رویه های استاندارد و مقررات فنی دو استان، فعالیت 24 ساعته مرز تمرچین و حاج عمران و اتخاذ تمهیدات لازم برای پلاک گذاری خودروهای سواری عراقی در پایانه مرزی تمرچین، از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز