معتمدیان: باید از تمام ظرفیت شهرستان ها برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۲:۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۰۸۷۰
معتمدیان: باید از تمام ظرفیت شهرستان ها برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مزیت های نسبی هر منطقه برای سرمایه گذاری گفت: مرز، تجارت بین الملل، ترانزیت، کشاورزی، گردشگری و معادن پیشران های توسعه آذربایجان غربی هستند که در این میان مزیت های نسبی هر منطقه با ریزبینی و دقت لازم شناسایی و زمینه حضور سرمایه گذاران در این مناطق باید فراهم شود.
به گزارش برنا؛ محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به شهرستان چالدران افزود: همه اقدامات و برنامه ریزی ها باید بر اساس آمایش سرزمین  و مزیت های نسبی تعریف شده برای هر منطقه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مرز، تجارت بین الملل، ترانزیت، کشاورزی، گردشگری و معادن پیشران های توسعه آذربایجان غربی هستند که در این میان مزیت های نسبی هر منطقه با ریزبینی و دقت لازم شناسایی و زمینه حضور سرمایه گذاران در این مناطق باید فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد:از مهمترین اولویت ها این است که در مناطق کمتربرخوردار سرمایه گذاری صورت گیرد تا زمینه برای توسعه آن مناطق نیز فراهم شود.

وی با تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اظهار کرد: هلدینگ های سرمایه گذاری که پتانسیل سرمایه گذاری در مناطق محروم  دارند ، به شرط روان سازی فعالیت ها با حضور خود زمینه توسعه مناطق محروم را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هراقدامی که منجر به جذب سرمایه گذار شود، باید انجام دهیم، گفت: در استان زیرساخت های خوبی به ویژه در مناطق آزاد و ویژه و شهرک های صنعتی وجود دارد که می توان از این طریق با جذب سرمایه گذار زمینه توسعه مناطق مختلف را فراهم کرد.

معتمدیان با تاکید بر نگاه ویژه به شهرستان چالدران  افزود: برای حضور سرمایه گذار  در این منطقه با وجود کمبود زیرساخت ها باید شرایط در نظر گرفته شود .

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شهرستان چالدران و  مناطق محروم این شهرستان اضافه کرد: یکی از اهداف این سفرها، بررسی وضعیت شهرستان ها به صورت میدانی و مشاهده  ظرفیت ها، کمبود ها و نارسایی هاست.

وی بیان کرد: در این سفرها علاوه بر طرح مباحث توسط دستگاه ها،  به صورت میدانی نیز بازدید صورت گرفته و دیدار بدون واسطه با مردم  ‌وجود دارد که مسایل و مشکلات از زبان مردم شنیده می شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از برنامه های در دست اقدام این است که با توجه به محدودیت ها، اولویت بندی و بر اساس اولویت های منطقه برنامه ها را دنبال کنیم.

وی ادامه داد :محرومیت زدایی، عمران ، اقتصاد و ترسیم نقشه راه میانبر برای توسعه شهرستان ها با هم افزایی از دیگر اولویت های سفرهای شهرستانی است.

معتمدیان با اشاره به لزوم توجه به مصوبات سفرهای شهرستانی اظهار کرد: با راه اندازی دبیرخانه ای در استانداری که کار آن پیگیری مصوبات سفر است؛ روسای ادارات و دستگاه های اجرایی و فرمانداران نیز ساز و کار مشابهی داشته باشند تا مصوبات به سرعت و در کمترین زمان ممکن اجرایی و مصوبه ای بدون اجرا باقی نماند.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات سفرهای شهرستانی توسط دستگاه های اجرایی، گفت: در خصوص مصوبات سفر نباید بدعهدی صورت گیرد زیرا این امر موجب کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می شود.

وی افزود: تلاش داریم پروژه های نیمه کاره در هرمنطقه را شناسایی و  اجرایی کنیم و امیدواریم این سفرها موجب رفع مشکلات شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عقب ماندگی استان در خیلی شاخص ها از جمله راههای روستایی، مراکز بهداشتی درمانی، فضای سرانه آموزشی اضافه کرد:کارهای زیادی در طول سالیان بعد از انقلاب در استان صورت گرفته و شاهد رفع محرومیت های زیادی هستیم ولی باید تلاش بیشتری برای توسعه مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم انجام شود تا از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی جلوگیری کنیم.

معتمدیان تاکید کرد: در کنار توجه به ارتقای شاخص های معیشتی مردم، ارائه آموزش های مهارتی در مناطق مختلف نیز باید در دستور کار قرار گیرد و تربیت نیروی ماهر برای توسعه اشتغال نیز در برنامه ها مورد توجه باشد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری بی نظیر شهرستان چالدران و وجود یک اثر ثبت شده جهانی در این شهرستان و طبیعت زیبا و بکر و امکان ایجاد واحد های بوم گردی در این شهرستان، گفت: لازم است اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسته های مناسب تبلیغی در جهت معرفی این فرصت ها برای جذب گردشگران و همچنین حضور سرمایه گذاران در این منطقه آماده کند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی استان در جهت حراست از مرزهای ایران اسلامی در منطقه ادامه داد داد: به برکت حضور و اقتدار این نیروها امنیت پایدار در سراسر ایران اسلامی و بویژه آذربایجان غربی برقرار است و این امنیت زمینه ساز توسعه استان خواهد بود .

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز