اجرای کشت قراردادی گندم در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع کشور

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۲:۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۴۹۴۶
اجرای کشت قراردادی گندم در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع کشور
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: کشت قراردادی گندم در سطح ۱۰ استان کشور توسط شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی اجرایی می شود که تا کنون در سطح ۱۱۰ هزار هکتار با زارعین توسط تعاون روستایی عقد قرارداد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، اسماعیل قادری فر با حضور در جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان آذربایجان غربی که به صورت وبینار با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد ، با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و با دستور وزیر جهاد کشاورزی ، کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران قرار گرفته است. 

قادری فر تصریح کرد: این سازمان و شبکه تحت پوشش، تجربه و آمادگی کامل برای اجرایی کردن این اقدام مهم و برنامه های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی در استانها را دارد.

وی ادامه داد: نتیجه هوشمند سازی شبکه توزیع را طی مدت زمان کمی که شروع شده است ، مردم لمس کرده اند، وقتی کمبود در بازار نباشد هوشمندی عرضه و زنجیره می‌تواند به تثبیت قیمت کالاها در سطح بازار کمک کند و با اجرای این طرح شاهد کاهش واسطه گری های غیر ضروری و افزایش سطح دسترسی آسان مردم به کالاهای اساسی هستیم .

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ثبات و آرامش در بازار ارزاق عمومی و مصرف مردم با اغاز اجرای فعالیتهای بازرسین قرارگاه امنیت غذایی در سطح کشور ایجاد شده است و در آذربایجان غربی نیز اقدامات ارزنده و شایسته تقدیری انجام گرفته است که از زحمات مسئولین در این زمینه قدر دانی می کنیم . 

این مسئول با بیان اینکه خرید مرغ و دام سبک واحدهای تولیدی نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام جهت ذخیره سازی در انبارها آغاز شده است ، اضافه کرد: در صورت وجود شیرخام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام می‌کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شود .

وی تاکید کرد: تا کنون در حدود ۱۰ هزار تن مرغ گرم به صورت حمایتی از مرغداران در سطح کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۶ جلسه در طی یک ماه گذشته ، در سطوح مختلف برای تامین امنیت غذایی و صیانت از سفره مردم در سطح وزارت با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده است ، افزود: در بعد امنیت غذایی؛ صیانت از نظام تولید و سفره مردم با ارتقای سطح یارانه ها و کارامد سازی نظام یارانه ای در بخش کشاورزی توسط دولت ، سطح معیشتی مردم نیز بهبود می یابد.

انتهای پیام

نظر شما